Löneförhöjning 4000 kr mer i månaden!

Micke O skrev:
2241803 Jag är med och betalar, det stör mig. Visst är jag avundsjuk, jag skulle gärna ha den lönen, men det är inte därför jag kritiserar.

En rimligare lön, visst, inga problem även om det råkar vara fel färg som sitter där för tillfället. Att näringslivet har lika mycket eller mera på höga poster gör väl inget sålänge det inte är skattebetalarna som tvingas dega för det - då kan man iaf välja vem pengarna ska gå till.

Dessutom kan dom där pajaserna göra bort sig precis hur mycket som helst utan att det får någon effekt, utom möjligtvis att dom får något fint jobb i skymundan där medierna inte ser dom lika mycket eller där dom inte gör lika stor skada. Om det funkade som på ett vanligt företag där folk får kicken om dom klantar sig för mycket så skulle det nog vara skaplig omsättning på vissa höga poster, men förmodligen funkar dom inte på en vanlig arbetsplats och då är det väl bättre att ha dom på en mindre viktig post än att dom pillar sig i naveln och uppbär fallskärm.

Skattebetalare har sin chans i år att välja vem som ska ha den "skyhöga" lönen. Led ett företag med X antal tusen anställda och du har Statsministerns lön gånger massor. Jämförelsevis är ju politikerlöner löjligt låga. Oavsett om det är Persson eller Reinfeldt efter kommande val så ska han faen tjäna bra!

mass skrev:
2241904 Skattebetalare har sin chans i år att välja vem som ska ha den "skyhöga" lönen. Led ett företag med X antal tusen anställda och du har Statsministerns lön gånger massor. Jämförelsevis är ju politikerlöner löjligt låga. Oavsett om det är Persson eller Reinfeldt efter kommande val så ska han faen tjäna bra!

Det jag vänder mig mot är att alla är tvingade att betala deras för insatsen för höga löner (trassel med kontokort, flygresor, taxiresor, restaurangnotor, dagen efter en viss katastrof osv). Hoppas att resten av sverige i år inser att det kanske är dags att byta från pest till kolera ett tag. I ett företag sk*ter jag fullständigt i hur mycket dom tjänar, om jag inte gillar läget handlar jag inte av det företaget och vips slipper jag vara med och pröjsa. Svårt att omsätta i politiken dock. Kanske skulle gå att ge dom prestationslöner baserat på infriade vallöften :)

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...