Nursey
Utan lem
henrikkrueger skrev:Jo, det tar väl ett tag innan man har "hämtat hem" den ekonomiska förlust man gör efter att ha studerat. Och jag lär ju hamna på en riktigt bra lön som färdig tandläkare, bortåt 40000 i månaden efter ett antal år.
Fast är det värt det? Kan efter ca 10-15 år i det militära komma upp på kanske 30000 i månaden, och sen om man får ett civilt chefsjobb så ökar ju den siffran markant.
Vet att ingen annan än jag kan säga om det är värt det för min del, men tänkte om det finns någon som gjort liknande, och i så fall, var det värt det?
Har last igenom traden och tycker att du skall ge det en chans.
Gor du det inte tror jag du kommer undra in i fordarvet om du gjorde ratt eller fel som hoppade av.
Min far kom in pa kaftis en gang i tiden..hoppade av o blev affarsman. Visst har det gatt bra for honom anda men han har alltid undrat hur det skulle varit om han fullfoljt.
Du kan ju som sagt ga tillbaka till det militara efterat..kanske med svansen mellan benen, men da gav du det en arlig chans iallafall. Du verkar ju ha en vettig motivering till varfor du vill bli tandlakare (jag quotade fel som vanligt), dvs inte bara for att de har schysst ledighet och pengarna ramlar in.
Tandlakare kan fa det riktigt bekvamt om de spelar sina kort ratt.. Privatkliniker mm..
Prova och se iallafall. Hoppas det blir bra i slutandan

Du kanske blir sa bra att du kan laga denna