addex
OFF
jag är bilmekaniker fast gör mcjobb svart så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är dock inga mc-mekaniker som tjänar 85000/mån.
Haha nä det tror jag inte ett skit på om man inte gör allt svart!!
Bror min som är Professor "Avdelningen för medicinsk kemi och cellbiologi på Sahlgrenska akademin" tjänar dryga 45-50.000 kr mån Brutto detta efter 40 års utbildning och x antal år i USA samt Heidelberg mm... så att en MC mekaniker skulle tjänat dubbelt så mkt nja..![]()
jag tjenner en mC meck såmm kenar 150 låppor effter skat!!!!!!!!!!1111111111111111
40 års utbildning? Är han typ 60 nu då och helt färsk eller? Undrar vad han tjänar om 10 år i det yrket.. Nej fan då är han ju redan pensionär!
QUOTE]
Sorry 30 år skall det stå, har ändrat
Men det är ju knappast så att man blir färdiglärd som forskare det är ju ständigt utbildningar mm, lite så jag menar![]()
Sorry 30 år skall det stå, har ändrat
Men det är ju knappast så att man blir färdiglärd som forskare det är ju ständigt utbildningar mm, lite så jag menar![]()
Jaha så du menar att man blir färdiglärd som meck och att de aldrig utvecklas inom hoj industrinJag tycker hojmeck är ett underskattat yrke. Mer betalt till hojmekarna
(Dom som kan iaf)...
![]()
Men sedan finns många mekaniker som man tvivlar om de ens har ngn utbildning i bakgrunden... på MÄRKES firmor!
Bli revisor1500-2300kr/h intjänade pengar 700-900Kr/h i lön.
MvH Stenberg
Man kan ju också beräkna att de som meckar älskar att göra detta och detta är säkerligen en dröm i sig som går i uppfyllelse att få jobba med sin hobby.. då är väl inte lönen allt kanske!
Finns ju industrier som man tjänar 25.000 kr på att skruva muttrar men där är det inte kul att jobba men man tjänar mer så får man tänka![]()
jag tjenner en mC meck såmm kenar 150 låppor effter skat!!!!!!!!!!1111111111111111
Man kan ju också beräkna att de som meckar älskar att göra detta och detta är säkerligen en dröm i sig som går i uppfyllelse att få jobba med sin hobby.. då är väl inte lönen allt kanske!
Finns ju industrier som man tjänar 25.000 kr på att skruva muttrar men där är det inte kul att jobba men man tjänar mer så får man tänka![]()
Självklart men knappast 80.000kr...
20.000kr bör vara en bra ingångslön för att sedan kunna stiga så snittlön kanske hamnar 25-26.000 / mån om man jobbat 3-4 år sedan byggs upp med hur mkt kurser man går osv.
Men sedan finns många mekaniker som man tvivlar om de ens har ngn utbildning i bakgrunden... på MÄRKES firmor!
Hehe jag kör truck på en industri och tjänar 30k i månaden. Detta skall jämföras med en stackars sönderstressad sjuksköterska som endast har 17k..
Hmm vad är det som inte stämmer? (inte för att jag klagar... men det är fel)
Jo det är det nog många revisorer som har 900kr per timme i lön(900*160=144000)
jo många kanske det inte är... men finns gör det!
men 160H/mån finns inte...
byt 160H/mån mot säg 200 upp till 250H.
700*200/140k och 700*250/175k
lägg sen till att du är egenföretagare och därmed slipper alla omkostander med anställda. men hur mycket man tjänar är ju helt beroende av hur mycket man jobbar och hur mycket andra tycker att ens tjänster är värda!
som kock har man ingångslön på ca:18,5k
alla(nästan) går ut och äter 1 eller X antal ggr i veckan.
men maten skall vara så billig som möjligt och smaka så bra som möjligt!
där av att kockar(jag) tjänar som vi gör...![]()
det jag vil komma till är att det är utbud och efterfrågan som styr precis som det styr bensinpriset, ny priset på en hoj osv...
//Robin
Det ÄR väl du som är vår gamle hederlige Roobin_hood och alla andra såna namn?
det går efter erfarenhet tex en gubbe på lingvalls motor i gävle tjänar 500/H
Bli revisor1500-2300kr/h intjänade pengar 700-900Kr/h i lön.
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |