Lön för supportarbete?

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Tjena,
har en bekant som ska på intervju för ett jobb som kundtjänstkommunikatör. Hon vet inte vad hon ska begära i lön så jag tänkte kolla om det finns folk här som har lite koll på lönenivåerna. Kanske nån här som jobbat som supporttelefonist på BBB eller liknande?

Arbetet går ut på att agera support och hjälpa kunder till ett finansbolag via telefon och mail. Det handlar alltså inte om försäljning via telefon utan enbart kundtjänst/support :musik

Vad är en typisk lönenivå för dylikt arbete?
Hur mycket mer kan hon begära än en oerfaren då hon har tidigare erfarenhet från dylikt arbete?

Tacksam för svar under kvällen.
Peace!
 

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
RuffRyder skrev:
2263525 Tjena,
har en bekant som ska på intervju för ett jobb som kundtjänstkommunikatör. Hon vet inte vad hon ska begära i lön så jag tänkte kolla om det finns folk här som har lite koll på lönenivåerna. Kanske nån här som jobbat som supporttelefonist på BBB eller liknande?

Arbetet går ut på att agera support och hjälpa kunder till ett finansbolag via telefon och mail. Det handlar alltså inte om försäljning via telefon utan enbart kundtjänst/support :musik

Vad är en typisk lönenivå för dylikt arbete?
Hur mycket mer kan hon begära än en oerfaren då hon har tidigare erfarenhet från dylikt arbete?

Tacksam för svar under kvällen.
Peace!

Dom som sitter i supporten på mitt jobb ligger på runt 17 500 - 18 000 i ingångslön.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ska hon sitta i bbb-supporten hoppas jag hon är totalt jävla blåst, annars passar hon inte in i gänget :tomten
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Tack för svaren.

@Wille: Statistiken kändes väldigt trubbig, fanns inte riktigt den tjänsten jag sökte men en fingervisning iaf.

@Deimos: Pratar vi PC-tekniker som avhjälper på plats eller via telefon/mail? Det här har inte direkt med IT-support att göra...

@HanneZ: Jag kände en kille som tidigare jobbat på BBB-supporten och han var hur normal som helst. Fast det vara bara ett tillfälligt jobb :)

Fler bud, någon? Ni som jobbar inom sånt, ni behöver inte avslöja eran lön utan bara mellan tummen och pekfingret vad man bör begära.
 

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Sthlm -> Kista
Hoj
sålde och ångrar!
Svårt att säga, olika företag är olika.
Vissa får 15k
andra får 24k
Jag brukar ringa till företaget och fråga om jag är intresserad (typ ringer in till telia supporten och fråga direkt nån där) så varfö rinte ringa till bbb supporten och börja med appropå ditt jobb här, vad kan man få? :)
 

Be

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Skövde
Hoj
Ingen än......
Jag har jobbat på konkurerande företag till BBB, låg på ca 16.000 i mån, då dagtid mån-fred.. samt att jag hade flerårig erfarenhet av liknande jobb med flera olika arbetsgivare. Antar att det ligger högre i större städer dock.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag sitter på fujitsu-siemens datorsupport, ingångslön här är ca 13.000:- Men då är ju det ute i skogen också....
Vill också ha 18.000:- i månaden, vad mycket pengar jag skulle få över.
 

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
RuffRyder skrev:
2264557 Tack för svaren.
@Deimos: Pratar vi PC-tekniker som avhjälper på plats eller via telefon/mail? Det här har inte direkt med IT-support att göra...

Fler bud, någon? Ni som jobbar inom sånt, ni behöver inte avslöja eran lön utan bara mellan tummen och pekfingret vad man bör begära.

Nej jag menar helt vanlig kundtjänst, svarar på frågor om abbonemang, räkningar och liknande.

Hinkas skrev:
2264825 Jag sitter på fujitsu-siemens datorsupport, ingångslön här är ca 13.000:- Men då är ju det ute i skogen också....
Vill också ha 18.000:- i månaden, vad mycket pengar jag skulle få över.

Vilken rutten lön. Kan du tänka dig jobba i Köpenhamn med samma sak kommer du boosta din lön ordentligt.
Arbetade tidigare som nätverkstekniker på en ISP i Köpenhamn för ca 6-7 år sedan. Då hade dom som satt på datasupport-avd 18 000:- danska i ingångslön. Nu är det ännu bättre. Dessutom skriker danskana efter den typen av kompetens. Flera danska företag rekryterar i skåneregionen för dom har inte folk så det räcker i tuborg-landet.
Fast då måste du ju nog flytta, lite drygt att pendla till Sveg.... :hihi
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Tack alla som svarat.

FYI:
Hörde med facket nu och det ligger kring 19-21' i snitt för folk med visst ansvar och utbildning inom "kundservice bank".

Peace!
RuffRyder
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Jobbade extra på internetsupporten för Tele2 när jag pluggade, de som hade heltid där låg väl på 15 före skatt.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Deimos skrev:
2264915Vilken rutten lön. Kan du tänka dig jobba i Köpenhamn med samma sak kommer du boosta din lön ordentligt.
Arbetade tidigare som nätverkstekniker på en ISP i Köpenhamn för ca 6-7 år sedan. Då hade dom som satt på datasupport-avd 18 000:- danska i ingångslön. Nu är det ännu bättre. Dessutom skriker danskana efter den typen av kompetens. Flera danska företag rekryterar i skåneregionen för dom har inte folk så det räcker i tuborg-landet.
Fast då måste du ju nog flytta, lite drygt att pendla till Sveg.... :hihi

Mjoo, men nu har jag nyss köpt hus här, och det är nog bra mycket billigare än där nere, 550 gav jag för 214kvm. Så jag är inte så sugen på att flytta.
Förhoppningsvis komme rlönerna här också vandra uppåt, det är på gång massa nya jobb här i sveg så då kommer nog huspriser och löner gå upp, 10% så är jag nöjd. Som det är nu så lever jag inte direkt fattigt med min lön heller så, men visst.... ett par lappar till efter räkningarna är betalda hade ju inte varit fel.
 

Be

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Skövde
Hoj
Ingen än......
Suomalainen skrev:
2265030 Jobbade extra på internetsupporten för Tele2 när jag pluggade, de som hade heltid där låg väl på 15 före skatt.

Vet att det ligger i dom regionerna för Telias kundtjänst med till och med kanske en del under om man är ung, kan ju tillägga att det gäller den större delen som är "inhyrd" alltså inte får lönen direkt från Telia
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
HanneZ skrev:
2264340 Ska hon sitta i bbb-supporten hoppas jag hon är totalt jävla blåst, annars passar hon inte in i gänget :tomten

Jag har jobbat på BBB support och helt blåst tror jag inte att jag är iaf..
Var dock bara ett tillfälligt jobb..

On Topic:
Jag fick 13.600:-
Är iofs under 20år gammal.
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Telia BB supprt ger medarbetarna en ingångslön på 15.000:-.
Detta om du är runt 20 är och är helt ny inom branshen.
Har du lite erfarenhet och är lite äldre stiger självklart lönen, men inte med många tusenlappar.
Tyvärr en lågavlönad tjänst.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top