Lön för inköpare?

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Har sökt jobb som inköpare och närmar mig slutrekryteringen.
Nu är min fråga om det finns nån som jobbar som inköpare och vad ni har för löner?

sportarn skrev:
2314481 Har sökt jobb som inköpare och närmar mig slutrekryteringen.
Nu är min fråga om det finns nån som jobbar som inköpare och vad ni har för löner?

Interna köp, typ lagertransaktioner, eller sourcing av externa leverantörer?

Stolten skrev:
2314844 Ca 22 000..

EDIT: 22 000 FÖRE skatt för er som har löner på de nivåerna..

Det låter väldigt lite i mina öron? Är inte en inköpare en rätt så central del med stort ansvar och förtjänar på så vis en högre lön än "ynka" 22 blås?

Lugn skrev:
2314755 Interna köp, typ lagertransaktioner, eller sourcing av externa leverantörer?
Det gäller externa leverantörer med offertintagningar och sånt.
Mycket ansvar och stora budgetar. Hela avdelningen handlar för 2,2 miljarder så det är ju lite granna!

Dee_cati skrev:
2314919 Det låter väldigt lite i mina öron? Är inte en inköpare en rätt så central del med stort ansvar och förtjänar på så vis en högre lön än "ynka" 22 blås?
Beror nog på vilken utbildning och vilket företag man är på. Men det är nog en ganska normal ingångslön.

Tack för svaret förresten!

sportarn skrev:
2314930 Det gäller externa leverantörer med offertintagningar och sånt.
Mycket ansvar och stora budgetar. Hela avdelningen handlar för 2,2 miljarder så det är ju lite granna!

Beror nog på vilken utbildning och vilket företag man är på. Men det är nog en ganska normal ingångslön.

Tack för svaret förresten!

Sant, och med en så stor avdelningsbudget så jobbar du itne som ensam inköpare antar jag :D 22000:- är ju bra om man trivs med jobbet, värdelöst om man inte gillar det...

Dee_cati skrev: