"Löjlig fråga" R1

R1 wannabe skrev:
Jag får be om ursäkt om det är några som tycker frågan är dum, men den var ärligt ställd. Jag fick också det svar jag ville av ett par stycken iaf.

Självklart ska jag ta det lugnt, jag har ju familj och är återfallsknutte.
Men idag när jag äntligen fick se min blivande hoj så var det enda smolk i bägaren känslan av att R1an är FÖR brutal. Blev inte rädd direkt men känner respekt för cykeln. Det är ju ändå så att efter ett tag växer hornen ut, hoppas att jag lärt känna cykeln tillräckligt då. :)

Be inte om ursäkt, det är säkert mer än en pers som har haft samma funderingar här på forumet :rolleyes:

Swedie skrev:
inte på absolut ren gas, som det är frågan om. En R1 lyfter på ren gas på 1an, ingen mer växel.

Jag har drevat min 02 R1 -1 +7 och den lyfter på ren gas upp till 3an. efter dit behöver jag endast luta lite bakåt medan jag gasar så lyfter den.

Vet du vad det är för toppfart på din hoj med den drevningen, kan vara kul att veta vilken toppfart det blir med en sån extrem variant :)

Jag har hört att Tommy fick upp sin Retta på sexan då han varvade till 9786 varv/min, juckade med kopplingen,slog av och på gasen, röck i styret ,kastade sig bakåt,hade motvind och körde över ett gupp.

Hornet skrev:
Fan vad folk är puckade det var ju bara en fråga behöver ju inte svara dumt!! :fatta! svar den gasar man upp på 1 2 3 om man vill. Grattis till hojen ta det lungt :tummenupp

Håller med. Men folk som redan har en "räserhoj" vill gärna vara märvärdiga... löjligt som f*n.

Jo, självklart ska man inte förlöjliga folk, men det är lite av typ ett inlägg:
asså ja ska köpa retta va o sen ska ja åka på bakhjulet va o sen så ska ja köra 300 va, men asså retta e ju lite seg va ja vill ha turbo va.

o sen så är det en 17 åring som startar tråden.

Inte menat mot den som starta denna tråden men det blir lätt att man svarar lite oseriöst efter att ha sett liknande trådar gång på gång på gång

varför är alla så avundsjuka på en som skaffat en r1? ta ett lån och köp en själva i stället för att sitta och påstå att det inte är en mämplig mc!

ju lägre kubik desto mer kanonkuleeffekt är det ju är inte det faligare?

hornet oskar skrev:
varför är alla så avundsjuka på en som skaffat en r1? ta ett lån och köp en själva i stället för att sitta och påstå att det inte är en mämplig mc!

hahahaahaha, skojar du med ditt inlägg, eller kom den i fel tråd?

har du kanonkule effekt i din hornet? ne utan det har med karaktären på motorn att göra, kamtider o annat.

Vem är avundsjuk?

Och det är ju inte en lämplig första hoj med tanke på effekten, en 50 hästars hoj är mycket mera lämpligt!

Sen att den är lättkörd må hända, men de leder väl bara till att man köra ännu fortare?

hayabusaking skrev:
:va hhmmmm jag skulle vilja se en R1 som lyfter på gas pådrag 2-3 an det e bulshit. precis som frågan är ställd så lyfter R1 på 1 ans växel och inget annat. Sen om gör av och påslag så lyfter den på 2 an och med en del jobb 3 an

Håller med dig.....

Allt annat är då lögn enligt mig :va

HanneZ skrev:
har du kanonkule effekt i din hornet? ne utan det har med karaktären på motorn att göra, kamtider o annat.

Vem är avundsjuk?

Och det är ju inte en lämplig första hoj med tanke på effekten, en 50 hästars hoj är mycket mera lämpligt!

Sen att den är lättkörd må hända, men de leder väl bara till att man köra ännu fortare?

Som första hoj kanske inte speciellt lämplig, men R1 Wannabe som ställde frågan skrev ju sen att han var "återfallsknutte" och det tyder iallafall jag som att han har kört hoj innan.

hornet oskar skrev:

Hahaa.. roligt

Jag är emot allt hela tiden, alla har fel och jag har rätt.

Nä, men jag tycker det är lite intressant HUR de går upp på hjulet vid gas.

Nu är det ju en -00 R1....Testade Ninja 900 -00 mot Blade -00. Ninjan gick upp som en käftsmäll och höll på att göra karriären kort. Däremot gick Bladen (insprutning) upp mjuk och fint...helt kontrollerat utan att bli obehagligt. Är man bara lite kall så kan man lättare hålla den uppe ( Än ninjan )

Mycket skitsnack kanske :rolleyes:

Chris Ash skrev:
Jag har hört att Tommy fick upp sin Retta på sexan då han varvade till 9786 varv/min, juckade med kopplingen,slog av och på gasen, röck i styret ,kastade sig bakåt,hade motvind och körde över ett gupp.
Jag har fått upp min nuvarande R1a på 6an genom att stå upp, och jucka upp den en gång... detta när jag körde runt 130mph .. hmm.. 220km/h?. Jag slet ju upp min känguru CBR900RR på 6an oxå så.. :D

wheela e kuuuul

oj, sorry hörrni, ja läste fel!

De gäller väl en återfalls knutte iochförsig. En som inte kört hoj på många år o framför allt dom som inte tagit a-körkort separat bör nog inte heller sätta sig på retta de första dom gör!

äh! låt gubbfan leva ett liv! Om jag är 50 och R1an finns kvar lär jag äga en sådan å wheela förbi alla snorvalpar!

Swedie skrev:
äh! låt gubbfan leva ett liv! Om jag är 50 och R1an finns kvar lär jag äga en sådan å wheela förbi alla snorvalpar!
Är bara 39 än, och visst :tungan Jag måste få leva lite.
Johan Rehn!!!!!! Se vad taskiga en del är mot mej, får ta igen det på jobbet mot några försvarslösa elever :fatta!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing