Löfte eller hot?

Löfte eller hot?

• Antal röstningar
    0
JA! Trådstartaren o GuW har bra poänger! Hur kul är det med dessa 40-50 pers som florerar i alla svenska rullar. Samt svensk filmindustri sett ur ett objektivt perspektiv. De flesta storylines är "konversation mellan människor" "intriger uppblandat med kontroverser" allt för att få en så billig produktion som möjligt! Namn på sådan filmer.. "änglagård" "SJÖN" mfl..

Faan man känner att man levt för länge när man hajjar hur turerna kommer att gå redan efter ingressen! O så vill man börja snabbspola för att få en flukt på den halvnakna sängkammarsekvensen sen vidare till filmens smocka och lite tuffare ordalag för att sen tröttna totalt o börja tänka på att en kokt me bröd på vägen hem är väldigt nära :)

Näe då ser jag heller Flåklypa Grand Prix igen..det måste vara 11 gången isof
/J

Som sann Svensk film hatare ber jag nu varje kväll och hoppas att detta är ett löfte.

Varkendera. Om man inte kan få sitt projekt att gå runt ekonomiskt trots att hela branschen pekar uppåt och trots att man får miljoner i stöd av staten är man inkompetent och borde sluta oberoende.
Jävla muppar.
Jag tänker också sluta jobba om jag inte får några % av Sveriges skatteintäkter. :mad:

Go Piratpartiet!

http://rickfalkvinge.se/2008/11/26/filmproducent-kraver-kroppsvisitationer/

Det ser ju inte så ut faktiskt, de filmer som spelat in mest på bio och när:

Titanic 1997
The Lord of the Rings: The Return of the King 2003
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest 2006
The Dark Knight 2008
Harry Potter and the Sorcerer's Stone 2001
Pirates of the Caribbean: At World's End 2007
Harry Potter and the Order of the Phoenix 2007
The Lord of the Rings: The Two Towers 2002^
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace 1999
Shrek 2 2004

Rätt mycket uppföljare på listan. Varför ville så många se uppföljarna, när de inte såg ettorna? För det kan väl inte vara så att folk sett piratkopierade filmer, och sedan betalat för att se uppföljarna? Då skulle ju filmindustrin plötsligt tjäna pengar på piratkopieringen... Nej, usch, nu får jag orena tankar. Bäst att bikta mig för pastor Pontén.
:backontop Visst finns det guldkorn, men Morgan Pålsson är i minoritet. Och svenska "actionfilmer" är oftast bara pinsamma.

Hoppas du aldrig gått på disko, för då är du en DANSBANDSMÖRDARE! :mad:

[YOUTUBE-ID]PdjcSGo1hJg[/YOUTUBE-ID]

Haha, inte en dag för sent för de jävlarna :mad: Klär man sig i satin-kostym varvat med kråsskjorta så förtjänar man att dö dansbandsdöden!

Sånt här gör att man vill skriva i "förbannad-tråden" :näsblod

Den sista svenska filmen jag såg var nog brandbilen som försvann (tror jag),
kommer inte ens ihåg vilken "serie" den ingick i (wall/beck/nåt):va

Är fullständigt allergisk mot allt svenskt på tv, följdaktligen tittar jag nästan aldrig på dumburken (spelar BF2 istället:pangihuve )

Så lägg ner hela skiten DirekCt.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...