Pacman
Gudomlig sporthojare
/24 år på Ericsson inom testutveckling för mobilradio (både för produktion och rep-centers) och mjuklods-cert'ade redan 1982.
ps. Som min före detta kollega alltid avslutade sina diskussioner/monologer med - "Så äre bah!" ds. ;-)
Ursäkta lite trådkapning här, men det är alldeles för lägligt för att låta bli när det pratas lödning och vi har en expert på tråden.

Det här är en extra tändspole jag har till min Porsche 997 Turbo. Den ordinare spolen är sprillans ny men misständer sporadiskt och jag behöver få på 3 sladdar på den här som jag kan dra in till ECU:n för att kunna utesluta problem med själva motorkablaget med tillhörande kontakt. Det behöver inte hålla för evigt, men gärna veckor eller månader. Tändspolen sitter 10-15 cm från en stundtals väldigt varm turbo så en relativt tuff miljö får man väl säga, vilket säkert även ligger bakom problemet med kontakten jag misstänker. Allt sitter rätt jobbigt till så man är inte där och river för skojs skull. Hur hade andersbrink gjort? Löda + epoxy?

Last edited: