Låt Peter betala din biltull

BMW R90s skrev:
Tänk på att stockholm bara är ett försök.
Systemet kan lätt appliceras i vilken stad som helst!
Skulle tro att många kommungubbar i vårt land är nyfikna på att
prova det.

Det kallas ett försök, men det blir säkert permanent. :mad:
Tyvärr spelar det nog ingen roll vad folkomröstningen kommer fram till. Det är inte heller klart vad som ska stå på valsedlarna. Det blir nog inget enkelt JA eller NEJ altenativ.

Inte fan kastar dom bort 4 miljarder kronor. Det enda som kan stoppa vansinnet är civil olydnad och sabotage.

honkiie skrev:
Alltså kan socialdemokraterna komma att få en enda röst i hela stockholm efter det här?

Det värsta är väl att dom får det, kommer alltid på slutet när "Svensson" blir osäker o måste rösta som man gjort de senaste 1oåren, typ! :mad:

Jonte*FZ6 skrev:
Det värsta är väl att dom får det, kommer alltid på slutet när "Svensson" blir osäker o måste rösta som man gjort de senaste 1oåren, typ! :mad:
Jo men alltså ändå, när socialdemokraterna haft som ett vallöfte att dom inte ska införa trängselskatt och sen gör dom det ändå så det kan kosta dom en månadslön om året till bara att få köra bil. Om jag bodde i stockholm och röstat på sossarna skulle jag vara vansinnig, jag skulle planera beväpnad revolution tamejfan.

TRor att det är många som vill att detta genomförs!! Det finns stora pengar för de som är kunniga i form av Pirattranspondrar, täckfilmer, sprayer etc. :skrattaåt

Markus skrev:
Och Kristina Axén Olin. :fakta

Jag hittade lite text på hennes hemsida :

- Jag föreslår att Stockholms stad ger några statsvetare, exempelvis tre stycken, i uppdrag att utarbeta förslag på hur en rak fråga bör se ut i folkomröstningen om trängselskatt nästa år. Vi bör eftersträva att få ett klart besked av väljarna och då måste frågeställningen vara skriven på ett begripligt och enkelt sätt.

- Socialdemokraternas ogenomtänkta förslag om att alla partier ska skriva sina egna valsedlar kommer att leda till en fullständig förvirring och vi kommer att träta om hur folkomröstningen ska tolkas i åratal framöver.

Det säger oppositionsborgarrådet Kristina Axén Olin inför gruppledaröverläggningen på fredag kring hur valsedlarna skall utformas.

Förvirringen kommer alltså att bli total, ingen kan tolka valresultatet och trängselskatten blir permanent. :huvet

Vadå stadsvetare, hur svårt kan det vara att ställa en fråga?
Trängselskatt? JA eller NEJ

mudder skrev:
Vadå stadsvetare, hur svårt kan det vara att ställa en fråga?
Trängselskatt? JA eller NEJ
Det kanske ska vara flervalspoll med är du dum på riktigt som sista fråga.

Edit:
1. Ja
2. Nja
3. Njae
4. Kanske
5. Jag röstar som mamma och pappa
6. Vadå bara i stockholm eller?
7. Spela roll
8. Nej, jag tycker inte att man inte ska införa trängselskatt
9. Är du dum på riktigt?

Last edited:
mudder skrev:
Förvirringen kommer alltså att bli total, ingen kan tolka valresultatet och trängselskatten blir permanent.

Moderaterna kommer ignorera resultatet i folkomröstningen om det blir JA och inte samtliga kommuner i regionen får vara med och rösta, alltså finns det en säker väg att gå för att bli av med skiten.
Och ja, folk kallar mig naiv som tror att moderaterna kommer avskaffa tullarna men jag hänvisar till underskottet de skapade 1998-2002 för att få uppmärksamhet till skatteutjämningen. :fakta

Kristina Axén Olin skiver:
- Socialdemokraternas ogenomtänkta förslag om att alla partier ska skriva sina egna valsedlar kommer att leda till en fullständig förvirring och vi kommer att träta om hur folkomröstningen ska tolkas i åratal framöver.

Jag tror inte alls att det är ett ogenomtänkt förslag. Det är nog mycket väl genomtänkt. Efter att vi har tjafsat om folkomröstningen i åratal har vi tillslut glömt vad vi tjafsar om. Vill man ha trängselskatt så ska naturligtvis folkomröstningsresultatet vara så svårtolkat som möjligt. Det kan ju till och med bli så svårtolkat att omröstningen förklaras ogiltig.

mudder skrev:
Det kan ju till och med bli så svårtolkat att omröstningen förklaras ogiltig.

Finns det exempel på de olika partiernas förslag på utformning?
Men att vi inte litar på Partiet, det är sunt.

enda problemet med skylten som trådskaparen länkade till är att det är nån nasse jävel som har skapat den. förslår att man gör en likadan fast med Annika Billströms skylt istället.

Det finns en liten smitväg förbi tullen om man kommer norrifrån såg jag idag... och jag var ju inte ensam om att ta den.
Antar att det fixas till vilken dag som helst. :(

Joe Schmoe skrev:
Det finns en liten smitväg förbi tullen om man kommer norrifrån såg jag idag... och jag var ju inte ensam om att ta den.
Antar att det fixas till vilken dag som helst. :(
Är det om man åker in vid frescati, sen Lillianskogen?? och ut på Lidingövägen...

IronMike skrev:
Hur vet du det?
hörde om det på ett radio program där Peter Eriksson kommenterade det hela och han sa typ att "först så hade det varit lite små roligt när han fick veta det med skylten men sen när han fick veta att det var en person med kopplingar till extremhögern som gjort skylten så var det inte så roligt längre". p1 eller p3 i förrgård kväll tror jag.

Kobolt skrev:
enda problemet med skylten som trådskaparen länkade till är att det är nån nasse jävel som har skapat den. förslår att man gör en likadan fast med Annika Billströms skylt istället.

Det låter jättekonstigt, jag tror iofs nazister och skattekritiker kan vara ungefär samma för kommunister så det är möjligt att Herr Eriksson rört ihop ett och annat.

Alicia skrev:
Nu hopps vi på att alla Stockholmare röstar NEJ.

Om det nu visar sig fungera och antalet bilar minskar kraftigt i stan så tror jag att t.o.m de som faktiskt kör bil i stan kommer att tycka att det är bra...

20kr i tull att jämföra med att sitta i kö 20min på flemmingatan - finns nog dom som tycker det är värt det...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg