Låt pandorna dö!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Under evolutionen har raser/djurarter kommit och gått. Djur som inte anpassat sig eller blivit överflödiga i ekosystemet har försvunnit och andra har tagit vid. Nu är det slut med det. Så länge vi människor finns ska fanimej inte ett djur dö ut efter som vi är så högmodiga att vi tror det enbart har med våran existens att göra precis som klimatförändringarna.

Jättepandan är ett bra exempel på en art som verkligen försöker. såg ett naturprogram om den stackarn för några dar sen.

Det är någon form av björn som bara kan äta bamu av nån anledning vilken den måste rulla ihop bladen ifrån för att inte skära upp käften och eftersom den igentligen är en köttätare så får den ont i magen och fiser som fan av den kosten vilken dessutom är så näringsfattig att den måste äta under hela sin vakna tid!

Dessutom har den svårigheter att föröka sig vilket gör det tufft att föda upp djur i fångenskap och sen sätta ut. Och varför är den svart och vit när den sitter i ett bambusnår?!

Jag tror den tappat sin plats i ekosystemet för länge sen och sedan länge försökt försvinna från jordens yta men så kom människan och alla planer grusades.

Om vi inte låter den dö ut så komer den med stor sannorlighet under kommande generationer även bli av med tänder, ögon ,imunförsvar, lever, mm eller kanske till och med utveckla ett gift som den själv inte är imun mot.

Låt stackarna dö!

men de gör ju det, liksom att du och jag och alla andra här på sh kommer dö...jag tror ingen i världshistorien nånsin hindrat pandorna från att dö...

:näsblod

men de gör ju det, liksom att du och jag och alla andra här på sh kommer dö...jag tror ingen i världshistorien nånsin hindrat pandorna från att dö...

Nä den har bara blivit posterboy för wwf och har otaliga andra organisationer av parkasfolk som släpar runt på dessa stackare i olika räddningsförsök.

Det här är mer genialt än man kunde tro.
Det samma gäller för de flesta hundraser dessutom.

Det här är mer genialt än man kunde tro.
Det samma gäller för de flesta hundraser dessutom.

Jag menar, Jag trodde koalan var världens sämsta djur men den är ju jallafall hög hela tiden och har alltid ungar som klänger på sig så ligga måste de få göra.

Man måste tänka vilka andra djur/växter som kan tänkas sakna djuret i fråga.

Pandan äter: bambu och den tror jag knappast kommer ta över jorden om björnjäveln försvinner. Finns det någon/något som uteslutande lever på (av) pandan? Är den värd åt nån exlusifv tarmparasit? Jag kan inte komma på nåt.

Jag menar, Jag trodde koalan var världens sämsta djur men den är ju jallafall hög hela tiden och har alltid ungar som klänger på sig så ligga måste de få göra.

Pandan äter: bambu och den tror jag knappast kommer ta över jorden om björnjäveln försvinner. Finns det någon/något som uteslutande lever på (av) pandan? Är den värd åt nån exlusifv tarmparasit? Jag kan inte komma på nåt.

Lugn o fin nu.
Moder natur tar hand om det när tiden är kommen. Titta bara på
blåtunga som angriper klöverdjur, Rävskabb, m.m det kommer säkert något som tar alla pandor utan att vi människan kan göra någoting.

Antibiotika är ju nästan helt verkninglöst nu.

Det finns många virus och sjukdomar som inte går att bota. AIDS , cancer osv.

Och människor.

Ja, det är en rimlig begäran att t.ex. halvera jordens befolkning.

Det finns ett för jävla dåligt djur med klor som går sakta i tråden. Glöm aldrig det

Last edited:
Det finns ett för jävla dåligt djur med klor som går sakta i tråden. Glöm aldrig det

Sengångaren Jag. Den ser ju ut sån nån raggdoll för den är så slö att det växer nån alg i pälsen på den. :skillpoints

Sengångaren Jag. Den ser ju ut sån nån raggdoll för den är så slö att det växer nån alg i pälsen på den. :skillpoints

Inte skills, du är singel och har Discoverysyndromet. Jag har sett det flera gånger, någon skiljer sig och kan plötsligt allt om flygolyckor.

Tyvärr är det den delen av befolkningen som borde dö ut som fortplantar sig flitigast.

Ja och nej, de som är bäst på att fortplanta sig borde ju enl Darwin vara bäst lämpade. Dvs vi nordbor borde utplånas pronto. :gnissla

Last edited:
Inte skills, du är singel och har Discoverysyndromet. Jag har sett det flera gånger, någon skiljer sig och kan plötsligt allt om flygolyckor.

Jag syftade på att det far slothens största skill att vara så långsam att den blir angripen av alger.

Jag anser att det är dom hänsynslösa och kapitalistiska asiaternas fel att
pandorna är på väg att dö ut.
Allt för mycket bambu av pandakvalitet har skövlats på 50 & 60 talet för att
bygga fiskespön, endast skitbambu kvar för dom stackarna att äta på.

Jag anser att det är dom hänsynslösa och kapitalistiska asiaternas fel att
pandorna är på väg att dö ut.
Allt för mycket bambu av pandakvalitet har skövlats på 50 & 60 talet för att
bygga fiskespön, endast skitbambu kvar för dom stackarna att äta på.

Vägrar tro att det har funnits en proteinrik bambu som numer gått till marknaden.

mjaa, om man kollar extra noga på hur du ser ut, är du ju i farozonen...

Jag kan hålla med om att jag ska bort men Jag tillhör (delvis i alla fall) en vinnande djurart. Har ingen bild på när jag gromat mig men då är Jag betydligt mer photogenique I tells ya!

Last edited:
Jag syftade på att det far slothens största skill att vara så långsam att den blir angripen av alger.

Ja det är faktiskt imponerande.
Apropå evolution så är ju faktiskt människan sämst i alla fall. Våra ungar är helt efterblivna i typ 15 år, vi får HIV om vi förökar oss för frekvent osv.
Icke godkänt.

Apropå evolution så är ju faktiskt människan sämst i alla fall. Våra ungar är helt efterblivna i typ 15 år, vi får HIV om vi förökar oss för frekvent osv.
Icke godkänt.

Sant. Kattdjur och till och med hästar lever med motsvarigheten till hiv såg jag. Våran varriant kommer från nån apa tydligen och har ursprungligen överförts från kattdjuren via jakt till hästar, apor, mm och slutligen nu människor och vi har inte kunnat anpassa oss att leva med hiv än. Något botemedel kommer tydligen aldrig kunna hittas på utan det är anpassning som gäller.

Vägrar tro att det har funnits en proteinrik bambu som numer gått till marknaden.

Var och en blir salig på sin tro.
Hade vi inte uppfunnit glasfiber och kolfiber så hade vi bara haft
uppstoppade pandor kvar i dag.

Last edited:
Sant. Kattdjur och till och med hästar lever med motsvarigheten till hiv såg jag. Våran varriant kommer från nån apa tydligen och har ursprungligen överförts från kattdjuren via jakt till hästar, apor, mm och slutligen nu människor och vi har inte kunnat anpassa oss att leva med hiv än. Något botemedel kommer tydligen aldrig kunna hittas på utan det är anpassning som gäller.

Jag har hållt på att dö några gånger i livet, förutom alla gånger jag flygit, och det har varit väldigt människolika händelser:
Köra R1 fort
Bli nedslagen av dräpare
Bli rånad av tjackpundare
Bada med stingrockor
Åka tåg utanpå tåget full
Dra ut tand och få hålet infekterat och se ut som han i Mask
Krocka bil

Icke godkänt.

Det är alltid samma visa så fort en art är överrepresenterad. Monokulturer överlever inte naturligt.

Back