TomK
hela världen är min rejsingbana
Jag skulle ha loss kopplingen på en GSX-R600 (1997), men till min förvåning såg jag att den stora muttern som håller allt på plats, inte är låst med sax-sprint eller liknande (så som man kunde förvänta sig). Man har istället knackat ner en liten kant på muttern, så den låser i en urfasning i gängan. För att få loss muttern måste kanten knackas tillbaka (jävla japs-ingenjörer!). Tyvärr är det så trångt om utrymme och kanten är knackad i botten, så det går inte att komma åt med dorn, mejsel eller kniv att bocka tillbaka kanten.
Så det återstår väl bara att borra bort den delen av muttern-kanten och knacka ner en annan del, när den ska låsas igen eller skaffa en ny mutter...
Någon som gjort detta tidigare och vet hur lätt/svårt det normalt ska vara att lossa muttern ?
Så det återstår väl bara att borra bort den delen av muttern-kanten och knacka ner en annan del, när den ska låsas igen eller skaffa en ny mutter...
Någon som gjort detta tidigare och vet hur lätt/svårt det normalt ska vara att lossa muttern ?