Låser du fast hjälmen i hojjen??

Låser du fast hjälmen i hojjen?

• Antal röstningar
    0

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Satt och fundera på hur många som vågar lämna hjälmen vid hojjen när man låser fast den på stan eller nått?

Cervantes skrev:
2094591 Satt och fundera på hur många som vågar lämna hjälmen vid hojjen när man låser fast den på stan eller nått?

Nej för tusan. Tar den hellre med mig, lite för dyr klenod för att slarvas bort till någon pundare..

Svaret kanske skulle vara "nja". Beror lite på var. Brukar ibland låsa fast hjälm och ställjackan med en vire och hänglås men det är mer på mc-träffar typ Norrtälje Bike meet och liknande.

Samma svar som Lime.. Typ..

Jag kan tänka mig att låsa fast hjälmen med vajer om jag inte skall så långt/vara borta länge och om det finns gott om folk som reagerar om någon kommer och sliter i grejerna.

Men vajerlåset på duccen är ett skämt. Lossnar förmodligen snabbt om något rycker till hårt i hjälmen. Men då har man ju å andra sidan Spyball larmet som tjuter i protest.

EDIT: största anledningen till att jag inte använder vajern är att det är för krångligt.. :näsblod

ponera dig en biokväll i stan...du låser fast hjälmen i hojjen för att den e för jobbig att ha med på bion.
Glad som fan efter att ha sett filmen kommer du ut o ser att hjälmen e kvar(lycka) gott tänker du o låser upp o trär på dig hjälmen..vad nu då,,varför rinner det grejjer ur hjälmen..jo för att ngn liten skadeglad jävel har pissat i den...med andra ord LÅS INTE FAST HJÄLMEN I HOJJEN...detta fenomen brukar hända på "festliga" träffar oxo..har sett det x antal gånger...kul för oss runtomkring men inte för han utan hjälm på hemvägen...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D