Låsa upp Sony Ericsson W890i

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Råkade klanta mig i går och låste telefonen. Behöver nu slå in "telefonlåskod" alltså inte PUK koden för den har jag redan. Förr har jag för mig att detta var samma som IMEI koden som står på förpackningen men det är inte den heller. Var på Siba där den är köpt och dom sa att jag fick ta kontakt med nån som låser upp telefoner, typ Mumien eller liknande. Provade även att köra senaste uppdateringarna från SE i hopp om att det skulle låsa upp den...

Finns det något annat sätt att låsa upp telefonen?
Tacksam för snabba svar.

Telefonlås är väl ett lås utöver PIN-koden som man ställer in själv? Så var det iaf på min gamla walkman-mobil. Först fick jag slå in PIN-koden och direkt efter Telefonlås-koden, vilken jag hade valt själv.

Telefonlåskoden är troligtvis 0000. Går att söka på google va ericsson har.
Men det kan ju även va så att du ändrat den själv. Men telefonlåset är om man byter simkort lr väljer att ha den på så måste man trycka in en kod varje gång man startar telefonen. men prova som sagt 0000

Hmm, har jobbat som mobilreparatör men aldrig hört talas om denna koden :va

Det finns ju pin, puk och telefonlås. Kan vara att du får lämna in den så att verkstan får låsa upp/flasha med sin programvara.

Telefonlåskoden är troligtvis 0000. Går att söka på google va ericsson har.
Men det kan ju även va så att du ändrat den själv. Men telefonlåset är om man byter simkort lr väljer att ha den på så måste man trycka in en kod varje gång man startar telefonen. men prova som sagt 0000

Precis, jag har bytt ut 0000 till nåt annat som jag inte kom ihåg så nu är telefonen låst.

Googla SEtool 2 lite, jag har änvänt mig av det för att tex ta bort operatörs lås.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti