Låsa upp mobiltelefon

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
Har köpt en telefon som är låst till vodafone. Kommer ihåg att jag läste i en tråd här, att man kunde skicka in telefonen och få den upplåst. Men nu kan man ju inte söka i OT forumet! :va

Så är det någon som har länken till hemsidan?

/A.C

Finns det inte någon i Stockholm. Så man slipper skicka telefonen?

/A.C

Precode, i Hötorgets Nya Spel´s lokaler
Hötorget 4
41157
Stockholm
Tel: 08-4118075

A.C skrev:
Har köpt en telefon som är låst till vodafone. Kommer ihåg att jag läste i en tråd här, att man kunde skicka in telefonen och få den upplåst. Men nu kan man ju inte söka i OT forumet! :va

Så är det någon som har länken till hemsidan?

/A.C

mumien.se :)

A.C skrev:
Har köpt en telefon som är låst till vodafone. Kommer ihåg att jag läste i en tråd här, att man kunde skicka in telefonen och få den upplåst.

/A.C
Vad är det för telefon?

Ulf W skrev:
Vad är det för telefon?

SE K700

/edit Hur går det till när dom låser upp telefonen? Måste dom öppna den? Gäller garantin efteråt :va

Last edited:
om inte jag mins helt fel så är det en kod som ska knappas in och inte nå mer.

A.C skrev:
SE K700

/edit Hur går det till när dom låser upp telefonen? Måste dom öppna den? Gäller garantin efteråt :va

Den erfarenhet jag har av Sony Ericsson (Fd. Servicetekniker) säger mig att sony ericsson packar in sim-lås och brandningar i mjukvaran. För att ta bort sim-lås kan det säkerligen finnas koder till, men det är inget jag hört talas om. För att ta bort vodafonemärkningen i telefonen krävs speciell hårdvara men finns för tillfället inte för k700 som är för ny.

A.C skrev:
SE K700

Man låser upp den med en kabel till datorn. Tyvärr kan man inte ta bort dom fula Vodafone-menyerna på K700 ännu.
Garantin bör inte vara nåt problem. Du kan ju ha låst upp den med kod från Vodafone, det märks ju ingen skillnad...

Ulf W skrev:
Man låser upp den med en kabel till datorn. Tyvärr kan man inte ta bort dom fula Vodafone-menyerna på K700 ännu.
Garantin bör inte vara nåt problem. Du kan ju ha låst upp den med kod från Vodafone, det märks ju ingen skillnad...

Visst är det den där förbannade Vodafone prylen som hindrar en del funktioner i telefonen?! (mp3 ringsignaler bla. vet ni fler så tala om)

Tror ni att den går att fixa inom en snar framtid eller ska man leva med BÅDE dålig batteritid och en dryg spärr...

juha01 skrev:
Tror ni att den går att fixa inom en snar framtid eller ska man leva med BÅDE dålig batteritid och en dryg spärr...

Det kommer säkert att bli möjligt att ta bort Vodafone-skiten framöver, ingen aning om när dock.
Det är bara en vecka sen eller nåt det blev möjligt att låsa upp dom.

juha01 skrev:
Visst är det den där förbannade Vodafone prylen som hindrar en del funktioner i telefonen?! (mp3 ringsignaler bla. vet ni fler så tala om)

Nu kan man ta bort Vodafone Live på K700...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!