Låsa motorn för att dra bulten till svänghjulet

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Ok, men det är ju superlätt fixat för dig som är så duktig men har du stor nytta av ett sådant verktyg?
Jag hade bara kört en träplanka eller böjt en liten hake på ett armeringsjärn eller stålrör med spjärn mot marken. Vad som helst bara det stoppar hjulet från att rotera när man drar åt eller lossar. Går nog också att köra in en bult genom en träplanka och sedan in i ett av de ovala hålen.
planka.jpg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tror inte golvet är nån bra idé har på känn att hojen kommer att lätta ;) Ska se hur jag löser detta men man måste ha stenkoll på längden på pinnen om man ska in i de avlånga hålen på svänghjulet då statorn sitter där inne och säkert lätt kan skadas.

Får se om jag börjar med detta i morgon det beror på mitt jävla knä:mad: har fått lida lite efter att ansträngt mig med allt annat än ergonomiska rörelser under ihop skrivandet av Hondan.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Ok, längden på "pinnen" fixar man lätt, rätt längd eller någon form av distans. Hmm, det var väl bara 120 Nm moment som den ska dras åt med. Din Honda är iof lättare än min, annars bara be frugan sätta sig på den ;-)
Vila knät du så kan du klura vidare :)
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top