Låsa adressökarfält

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Hej.
Jag ska ha en dator stå på en mässa, där vill jag att användarna INTE ska kunna surfa fritt utan endast ha företagets sida.
Går det att låsa adressfältet i XP-prof.?
 
Det går att ta bort det, högerklicka bara där uppe och klicka på Adressfält så försvinner det.
 
Det går att ta bort det, högerklicka bara där uppe och klicka på Adressfält så försvinner det.

hmm. vill kunna spärra adressfältet. ingen som vet om det går, Det är Bilsport och performancemässan på elmiamässan i jönköping, så om man inte låser burken som används misstänker jag att risken för att bröstdamer infinner sig på bildskärmen som överhängande.:tuttar
 
hmm. vill kunna spärra adressfältet. ingen som vet om det går, Det är Bilsport och performancemässan på elmiamässan i jönköping, så om man inte låser burken som används misstänker jag att risken för att bröstdamer infinner sig på bildskärmen som överhängande.:tuttar

:hihi

Nu var det länge sen jag höll på med det men det finns program som man kan spärra hela windows med och endast låta användarna göra vad du har tillåtit - vilket också gäller webläsare och sånt. Kolla lite på download.com och såna ställen så finns det säkert nåt som kan hjälpa..!
 
:hihi

Nu var det länge sen jag höll på med det men det finns program som man kan spärra hela windows med och endast låta användarna göra vad du har tillåtit - vilket också gäller webläsare och sånt. Kolla lite på download.com och såna ställen så finns det säkert nåt som kan hjälpa..!

Klockrent, ska kolla närmare på det.
:tummenupp
 
Finns Simpliciti Locked Browser 1.06 och Surf-Lock

eller ladda ner Zone alarm och blockera port 80, som är default port, fungerar med internet explorer, mozilla, netscape etc--ingen surfning..

zone-alarm kan du lösenordskydda som administratör så det inte kan ändras/avinstalleras av någon annan än administratören..:tummenupp
 
Finns Simpliciti Locked Browser 1.06 och Surf-Lock

eller ladda ner Zone alarm och blockera port 80, som är default port, fungerar med internet explorer, mozilla, netscape etc--ingen surfning..

zone-alarm kan du lösenordskydda som administratör så det inte kan ändras/avinstalleras av någon annan än administratören..:tummenupp

Är det ett program du provat själv?? är det freeware/shareware?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top