lås till sadeln/cutsen?

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
tjena undrar ifall någon vet var man kan få tag på själva låset eller ifall man kan göra något hemmapul men det blir ju svårt att kunna ta bort sadeln om man väl fått dit den..
ingen som vet var man kan hitta det?

Första bästa skrot? :va Låset till sadeln/cutsen borde ju knappast vara det första som går sönder om man börjar mumsa asfalt med hojen! :rolleyes:
Alternativt första bästa Yamaha-handlare! :tummenupp

Gissar på att det är vajer som på många andra hojar,så en normal chockeknapp med en extra fjäder på skulle nog lösa ditt problem.

BadToy skrev:
Är det till en R1a? isf villken åris?

jo det e min r1 en 98.
hur så? har du något liggande snälla säg att du har det snälla snälla!!! :pannkyss

Långa farbron skrev:
Gissar på att det är vajer som på många andra hojar,så en normal chockeknapp med en extra fjäder på skulle nog lösa ditt problem.

hur menar du, chockeknapp?

du kan inte förklara lite... pls vill inte köpa helt nytt då måste ju jag byta tändningslås med...vill ju inte ha 2 nycklar till hojen.

tacksam för svar!

Demp@ skrev:
jo det e min r1 en 98.
hur så? har du något liggande snälla säg att du har det snälla snälla!!! :pannkyss

Jag har till en 01a nån som vet om det e samma?

//Simon

BadToy skrev:
Demp@ skrev:
jo det e min r1 en 98.

Jag har till en 01a nån som vet om det e samma?

//Simon

är det ingen som vet ifall det passar?
hade varit kalas isf.

men vad e det du har egentligen? lås nycklar tändningslås?

Demp@ skrev:
hade varit kalas isf.

Kika med nån som har Yamaha delar då? Typ Mc-Varuhuset eller nån annan

//Simon

Demp@ skrev:
hade varit kalas isf.

Jodå, -01 borde passa. Nöjd med sadeln föressten? ;)
Till R1 98-02 är det ingen vajerstyrning på låset, utan en axel som roterar lite grand då man vrider om nyckeln. Kolla mc-skrotarna, de bör ha ett knippe sådana anordningar liggandes till en billig peng.

Du kommer få olika nycklar om du kör orginallåset till kutsen, annars får du köpa en ny låssats till tändning, tanklock & kuts för si så där 4.000-5.000:-

Ett alternativ är att köpa ett begagnat orginallås med nyckel, kapa nyckeln & svetsa fast vid ett vred som du sedan svetsar fast vid låscylindern. Du kan aldrig lämna hojen med ngt värdefullt i kutsen, men du slipper krångla med olika nycklar iaf.

Lycka till!

X-up skrev:
Till R1 98-02 är det ingen vajerstyrning på låset, utan en axel som roterar lite grand då man vrider om nyckeln. Kolla mc-skrotarna, de bör ha ett knippe sådana anordningar liggandes till en billig peng.

Du kommer få olika nycklar om du kör orginallåset till kutsen, annars får du köpa en ny låssats till tändning, tanklock & kuts för si så där 4.000-5.000:-

Ett alternativ är att köpa ett begagnat orginallås med nyckel, kapa nyckeln & svetsa fast vid ett vred som du sedan svetsar fast vid låscylindern. Du kan aldrig lämna hojen med ngt värdefullt i kutsen, men du slipper krångla med olika nycklar iaf.

Lycka till!

Det går att koda om låset efter orginal nyckeln... Tex Järfälla Låsservice skule lätt fixa det

Jag ska kika efter låset nästa gång jag är i garaget tror att det var en vajer till det oxå...

X-up skrev:

Lycka till!

jo då sadeln blev najs, men som du ser så sitter den inte fast :(
beggat orginallås låter som en ide. behöver inte ha något vädefullt däri.

BadToy skrev:
Det går att koda om låset efter orginal nyckeln... Tex Järfälla Låsservice skule lätt fixa det

Jag ska kika efter låset nästa gång jag är i garaget tror att det var en vajer till det oxå...

hade varit najs om du hade kvar det. kolla ifall du kan hitta den.
tack

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...