Lås och larm?

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Tjenare,
har funderarat på att skaffa någon typ av lås till nästa säsong. Alternativt ett larm.

Vilken typ funkar, och vad bör man tänka på? Har kollat på lås till bromsskivorna. Någon som har erfarenhet av dessa, och hindrar de faktiskt stöld?
Vill nån jäkel faktiskt ha hojen slänger de ju upp den på en trailer, men låsen borde ju hindra nån gasglad tjuv på jakt efter några minuters buskörning eller?

Vad bör man ge för ett lås? Verkar ju finnas i flera prisklasser...

Tack på förhand!

Lås hjälper inte :huvet
Inte heller kombinerat larm/hänglås.

Här ser du hur en kompis hoj blev snodd, och med vilka lås den var låst med.
Skall jag säga att den stod i en bur i ett garage som krävs nyckel till? :mad:

Last edited:
Clas Ohlsson, Biltema med flera har enkla larm att installera snabbt och enkelt för en billig peng. Dessa duger ganska bra som MC Larm, få vågar ge sig på en motorcykel utanför en affär eller liknande om den har ett sådant larm. Åker man mycket motorcykel kan nog ett säkrare MC Larm vara att föredra, helst då med installation av auktoriserad installatör eller säkerhetsföretag. Många larm för motorcykel är enbart en lysdiod som blinkar och detta skrämmer iväg folk i det första skedet, för att vara på den säkra sidan är dock det säkraste en varningsblinkande diod i kombination med ljudsignal. Detta finns det olika lösningar för, vissa MC larm har även sms varnare som skickar ett sms till ägaren när larmet har utlösts. Med GPS sändare på ditt MC Larm kan ni även spåra motorcykeln om den kommit på villovägar.

Jag Hade ett DEFA-larm på min rexxa innan jag sålde den. Larmet kostade 5000 utan montering, 3 olika startspärrar, m.m. Var faktiskt ett bra larm, men lite mjäkigt ljud. Jag rekomenderar det! Köpte mitt på AVAmc.

www.defa.se

Den som söker finner

Wonderwizard har en tråd som heter GPS / GSM / VHF Larm Guiden
där kan du nog hitta ngt som passar dig :fakta

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard