Långweekend i Sälen, tips?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ja, vi funderar på en långweekend me lite skidåkning o partaj i Sälen.
Så skulle vilja ha lite tips om vart man ska åka o vart man hyr fina stugor osv.

När det gäller skidåkningen så tycker jag stöten är klart bäst(Har provat alla ställen i sälen)men vill man kombinera det med partaj så passar förmodligen tandådalen/hundfjället bättre.Bra skidåkning där med(nu snackar vi sälen) och kanske mer liv på kvällen.Jag vet faktiskt inte.Bor betydligt mer folk där ivf.Det finns dock ett brasseri i stöten med coverband på afterskin och på kvällen som dock är klart bäst röj på på avslutningshelgen nån gång i april men funkar annars också.
Dom har tom en pizzeria :tungan .Även kvällsbowling,badhus,skoteruthyrning.
Boende finns för alla plånböcker.Varglyans lyor är RIKTIGT billiga och ligger i anslutning till dom bästa backarna.Vi ska själva dit igen för femtielfte gången.
Som sagt,nu snackar vi Sälen.

När det gäller skidåkningen så tycker jag stöten är klart bäst(Har provat alla ställen i sälen)men vill man kombinera det med partaj så passar förmodligen tandådalen/hundfjället bättre.Bra skidåkning där med(nu snackar vi sälen) och kanske mer liv på kvällen.Jag vet faktiskt inte.Bor betydligt mer folk där ivf.Det finns dock ett brasseri i stöten med coverband på afterskin och på kvällen som dock är klart bäst röj på på avslutningshelgen nån gång i april men funkar annars också.
Dom har tom en pizzeria :tungan .Även kvällsbowling,badhus,skoteruthyrning.
Boende finns för alla plånböcker.Varglyans lyor är RIKTIGT billiga och ligger i anslutning till dom bästa backarna.Vi ska själva dit igen för femtielfte gången.
Som sagt,nu snackar vi Sälen.

perfekt info.. e de helt dödfött att åka upp nu v49 eller finns det nån chans till okey skidåkning o lite partaj?

har inte vare iväg o åkt skidor på snart 10 år va jag kan minnas :gnissla
bra sugen på att yla ner för backarna..

http://www.stoten.se/
Aldrig döfött.Alltid kul.Hurvida det är gott om snö eller ej är det bara gudarna som vet men dom är apbra på att sköta pisterna.
Ett riktigt bra alternativ är ju annars Hemsedal men det blir ju lite dyrare.
Btw,allmän info,Det finns systembolag nere i sälenbyn så ni behöver inte bunkra med er.:) Lycka till.
Fråga gärna om det är nåt mer du undrar.Jag kan allt:)

Fan vad du spenderar pengar!:)
Sälen kan jag varmt rekommendera men skall ni partajja en massa varför inte åre?

v49 är lite osäkert vad gäller snö, men som förra året när det var så klent hade de snökanoner igång t.ex. i Kläppen där jag var i mellandagarna. Bara de nedre backarna öppna iofs. Men glöm Kläppen om det är partaj du är ute efter, det är mer familjeanpassat och lugnare, men har jäkligt fina stugor precis intill liftarna och skidåkningen räcker gott och väl till för en glad amatör som jag :)

Ja dom har väll inte hunnit fått igång så många backar till v49, men några lär dom ju ha iaf.

Bäst party är väll i Lindvallen eller Tandådalen.

Stugorna där hittar du på www.skistar.se

Lär ju inte va allt för dyrt å åka dit nu..

perfekt info.. e de helt dödfött att åka upp nu v49 eller finns det nån chans till okey skidåkning o lite partaj?
..

Vecka 49 är nog ett bra val.
På fredagen v49 spelar Promoe och Looptroop på HC och Takida spelar på högis så det är nog bra drag. På lördagen lirar Pumpbolaget och de brukar kunna få igång folk de med.

ah tack för tipsen.. nu hänger de bara på att kollegorna ska få ledigt från jobbet så pyser vi iväg.. själv behöver man ju bara säga att ja inte tänker jobba medans de klantarna måste lämna in ansökan o skit :D

Lindvallen eller Tandådalen, glöm alla andra alternativ. Här har du allt.

Skulle lägga mina dineros på Tandådalen/Hundfjället om ni ska vara där en långweekend. Bästa "allround" stället om du frågar mig.

Doggie Mountain! :yoparty Äh, vad vet jag. Jag e ingen expert. Bodde där i april och då var det bara fläckar i backarna :gnissla Åkte till Volvos testcenter i Sälenbyn och körde skiten ur S60 2.5T AWD och C30 T5 helt gratis. Skitkul!!! :tummenupp Inte många såna nöjen till det priset ;)

Skulle lägga mina dineros på Tandådalen/Hundfjället om ni ska vara där en långweekend. Bästa "allround" stället om du frågar mig.

Under mina tio år som trogen "kick-off:are" så hade jag valt Lindvallen eller Tandådalen. Där är det mest aktiviteter under introveckorna och bäst after ski. En fördel med Tandådalen är ju att liftkortet även ger tillgång till hundfjället vilket kan vara ett plus i kanten denna tid på året då antalet nedfart är minst sagt begränsad.

Festiviteterna kvällstid begränsar(begränsade) sig till HC och Högis och verkar även vara ställena att besöka v49 med tanke på att de besöks av Promoe+ Looptroop resp. Takida...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back