Nä, jag hoppas verkligen gafflarna får vara ifred
Modd och modd vet jag inteMen förhoppningen är att den 14år gamla hojen ska se ut som om den var byggd detta årtionde
Typ:
View attachment 374411
kan nog bli riktigt bra med den framlampan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nä, jag hoppas verkligen gafflarna får vara ifred
Modd och modd vet jag inteMen förhoppningen är att den 14år gamla hojen ska se ut som om den var byggd detta årtionde
Typ:
View attachment 374411
Det blev våldslösningen...(typ)
Jisses vad de satt! Jag gick upp till lägenheten och hämtade hammaren och 5-56 (som egentligen borde stått där nere, men nu gör den det iaf!)
Först fick de båda kärlek med 5-56
Den första fick jag ta 36mm hylsan på toppen och knacka lätt och försiktigt tills den gav med sig och sen gick den att vrida ut
Nummer två gick att vrida direkt när 5-56an fått verkar lite längre...
Nu är de loss iaf! Dock blev jag lite orolig inför min eloxering! Eftersom det var så S*T*NS trångt att få ut kommer det ju inte bli lättare när eloxeringen byggt nån hundradels millimeter till.
View attachment 374443
Det ända jag funderar över är vilken förberedelse jag behöver göra utav delarna som skall eloxeras? Självklart skall de göras rent, men måste de även slipas? Jag tänker på att gaffelbenen är ju eloxerade vid tillverkning...
Rengör dem bara så tar eloxeringsfirman och förbereder benen för eloxering.
Alla defekter syns vid eloxering även dem du skulle göra vid en eventuell slipning.
Tack!
Skönt att det finns så mycket kunnigt folk som gjort grejerna förut
När du lackade dina, lät du nedre kronan sitta kvar vid lackering? Om du inte gjorde det, var det inte bökigt att få tillbaks benen utan att skada lacken just eftersom det bygger en del?
bilder bilder bilder
nice o följa ...även om det är en 'skramlaha'![]()
Vred du gafflarna när du tog ur dem,o provade du vrida åt båda hållen?
Monterar av mina gafflar lite då o då o de är helt omöjliga att rubba åt ena hållet men vrider man åt andra hållet är det inga problem.
Bli spännande att se resultatet!
Nope, bände isär kronan när jag monterade. Inga skador men det var tight.
Fan...det var ju inte farligt. Kan man välja kulör tex. guld/brons ?
Behöver du plocka isär gafflarna så de bara kör själva röret ?
Ja och jaDock vet jag inte om guld/brons kostar extra, detta var priset på allt i svart, betalt vitt
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |