Långt ställ

serp

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
Fazer
Jag letar ställ. Har lite spinkig kroppsform, 190cm och ca 75kg.
Vilka modeller är bra för såna som mig? Har hört att Spyke är bra för långsmalingar, stämmer det?

Den här tråden måste jag ha koll på, svara nån som vet. Just nu kör jag med ett gammalt fult ställ som den lokale skomakaren har sytt dit förlängningar med kardborrelås på. Jag köpte alltså ett som var lagom tight, inte lagom långt.

serp skrev:
Vilka modeller är bra för såna som mig? Har hört att Spyke är bra för långsmalingar, stämmer det?

Jag vet inte vilka som e bra men jag har själv ett Spyke som sitter perfekt. Kan inte se att det skulle vara för långsmalingar då jag själv inte är det.

Testa Dainese RR-27. Sånt har jag och när man väl får det på sig så sitter det som en smäck. Är ca 188 och 76 kg.

Spyke kan jag inte rekommendera för långa personer, hade det förut och det passade dåligt...

serp skrev:

Tja, jag mäter endast 1,3 cm högre över backen än dig och väger ungefär lika mycket, och jag har ett Arlen Ness ställ i storlek 52, funkar helt okej, dock var det lite tajt vid lill-svarvern i början men det gav sig efter ett tag.. :)

spyke vector

Det har bror köpt, och han är båda lång o smal.

Det är ett helställ, vilket verkar passa bättre än 2-delade på just sånna personer.

//Niklas

Fina svar... då vet jag några modeller jag ska titta på nästa gång jag åker för att hitta kläder.
Spelar det någon roll om det är 2-delat eller helt? Jag vill helst ha 2-delat då det är lite bekvämare att ta av/på.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret