Långt och smalt skinnställ

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Finns det någon tillverkare som gör långa skinnställ som är anpassade för oss som inte har en kanonkula på magen?
Är 190 lång och väger 63 kg har inte hittat något ställ som sitter snyggt än.

Har ett ixs bogo ställ storlek 56 och det sitter inte speciellt tight, men jag behöver ju längden... :va

Skaffa ett måttbeställt hos Halvarssons!

Kostar inte mer än nånting annat heller.

1,90 o 63 kg låter inte helt hälsosamt? väger c:a 75 själv o är en 185 lång o jag är ju rätt smal.... blåser du bort av farvinden om du åker bakpå? ;)

Har inga problem med hälsan jag inte, har förbannat svårt för att gå upp i vikt bara...äter hur mycket som helst men the vikt remains the same.

Vet inte om jag skulle blåsa bort om jag sitter bakpå. brukar sätta mig på pilotsätet, blir så långt fram till styret annars ;)

Men finns det ingen tillverkare som har någon modellserie som är lite smalare i modellen...Låter krångligt det där med att måttbeställa tycker jag...eller inte

Det skulle jag med vilja veta... jag är 1.84 och väger 65kg och jag har endel problem med att hitta ett ställ

Alpinestars TZ-1 sitter ganska bra på personer utan kula.

(mitt är dock för stort men en storlek mindre hade suttit bra) :D

jag tror inte du ångrar dig efteråt. Det måste ju bli en avsevärd skillnad mellan ett ställ som sitter som handsken, har dina egenhändigt valda färg och skydd jämfört med ett dussinställ som sitter halvbra. För i princip samma pris.

Lasson skrev:
jag tror inte du ångrar dig efteråt. Det måste ju bli en avsevärd skillnad mellan ett ställ som sitter som handsken, har dina egenhändigt valda färg och skydd jämfört med ett dussinställ som sitter halvbra. För i princip samma pris.

Har Jernbergs någon hemsida eller vart kan jag komma i kontakt med dem?

sege skrev:
Alpinestars TZ-1 sitter ganska bra på personer utan kula.

(mitt är dock för stort men en storlek mindre hade suttit bra) :D

är man runt 190 och väger 60kg så får man nog samma problem med TZ-1. Jag är 183 och väger 80kg och min 52a sitter perfekt. Är man 190 måste man nog upp till en 56 för att inte bli kastrerad och då är det mycket skinn som ska fyllas ut. Ett måttbeställt ställ är nog det enda som funkar för att passformen ska bli bra. Är osäker på om man kan beställa italienska läder men svenska beställer du här iaf, www.jernbergs.se och www.jofama.se

Last edited:
Hejsan!
Har precis samma problem, äter som två hästar är 1.86 och ligger runt 68 pannor (Hög ämnesomsättning). Har för mig att dainese ska passa oss tunnisar ganska bra?

// Ka11e

Felix

Sluta förneka!Du är TJOCK!:fakta

Jag har ett Dainese Luce (storlek 56) som du kan få prova så du en uppfattning om hur de ställen är.

Last edited:
Porsche Harry skrev:
Felix

Sluta förneka!Du är TJOCK!:fakta
Jag har ett Dainese Luc....

Haha hej på dig Harry Boy, jo allt är ju relativt! :) Har fått sålt mitt Ixs ställ nu så jag letar efter ett nytt, lutar åt ett Alpinstar TZ-1. Kruxet är ju att man ska köpa nya boots och hjälm med, det kostar :crash . Sen är jag jävligt kräsen med vad jag köper med :hihi . Tack för erbjudandet endå! :tummenupp

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!