Långt för en cbr

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Funderar på att köpa mig en CBR 954:a typ men de som finns på blocket har gått rätt långt tycker jag. 02 och 03 har gått ligger mil mässigt mellan 4000-5000 samt ett pris mellan 40-50 tkr. Är det lite väl långt eller hur många mil bör man få ur en sporthoj?

954 kom 2002....det är 9 år.....555 mil / år på en 02.a är väl ganska lågt eller?
Stirra dig inte blind på siffrorna, åk & titta & kläm, ett fint ex upptäcker man ganska snabbt.

Bra hoj för övrigt!

Rimligen långt är det ju inte på en så pass gammal hoj? Sen vad dom tar prismässigt för det är en annan femma.

Min har rullat 4300mil och jag har haft den sen det stod 200mil på mätaren (inköptes sommaren -04). Vissa år har man ju knappt kört något alls känns det som så det skulle ju lätt kunnat vart ett par tusen mil till på mätaren.

Jag har en 07a
Den har snart gått 7500 inte mycket som bytts med tanke på miltalet så jag skulle nog inte titta altförmycket på miltalet och mer på hur den är omhändertagen.

Är väl som vanligt = de har fastnat i 50 000 kronors träsket :tummenupp Gissar på att det händer många hojmodeller, sen om de har gått 3000 eller 7000 mil spelar mindre roll utan ägarna försöker få ut dom där 50 oavsett. Sen som vanligt ska man kanske inte stirra sig blind på miltalen men det underlättar ju om du tar med dig någon som är duktig på den modellen du ska titta på när det blir dags att besöka en säljare.

Naturligtvis vill man inte betala överpris oavsett om hojen är i bra skick eller ej men det första man brukar titta på är hur gammal annonsen är och en pil nedåt kan i.o.f.s. vara ett säljknep men såklart även ett tecken på att marknaden inte värderar den lika högt som säljaren.

Sen vanliga fel o brister på just den modellen finns det säkert andra som kan svara för.

vet ett par gammel blejdar som gått över 20 000 mil och de rullar fortfarande på bra.

Servas det när det ska så är det inga problem...

Guldwingarna e ju lågmilare tom 50 000 mil typ...

Så varför skulle inte en vanlig sporthoj kunna gå långt om den sköts?

Å ena sidan, visst kan den det.

Samtidigt som en enda liiite för lång slangning av andra eller fjärde
ägarens kompis kan ha gjort att oljepickupen sugit luft och ramlager
och/eller topp tagit stryk nog att förkorta livslängden med flera tusen mil...
:rolleyes:

/e

vet ett par gammel blejdar som gått över 20 000 mil och de rullar fortfarande på bra.

Servas det när det ska så är det inga problem...

Guldwingarna e ju lågmilare tom 50 000 mil typ...

nu tog du väll ändå i ganska rejält? Finns det verkligen hojar som gått 20 000 MIL??? km=småpotatis, men vafan...mil?

min 92a har rullat 4400. det är olika från hoj till hoj, gå i kika på den så ser du om den håller på o rasa eller inte :)

nu tog du väll ändå i ganska rejält? Finns det verkligen hojar som gått 20 000 MIL??? km=småpotatis, men vafan...mil?

XJ 900 har inga bekymmer att svänga över mätaren 2 ggr, eller jo, om det är korta mil så lägger startmotorn av, vilket är lite knixigt att byta. Men motor i sig, no worrys.

VFR är väl också en sådan som inte är ovanlig i höga nummer varv 2 på mätaren ?

Å ena sidan, visst kan den det.

Samtidigt som en enda liiite för lång slangning av andra eller fjärde
ägarens kompis kan ha gjort att oljepickupen sugit luft och ramlager
och/eller topp tagit stryk nog att förkorta livslängden med flera tusen mil...
:rolleyes:

/e

Men är det där ens ett reellt problem på moderna sporthojar?

Okej att det var ett problem på gamla ZZR1100 men lite har ju hänt med pickupen sen finska vinterkriget (på japsen)! :)

OnT: Skicket säger mer än milen.

XJ 900 har inga bekymmer att svänga över mätaren 2 ggr, eller jo, om det är korta mil så lägger startmotorn av, vilket är lite knixigt att byta. Men motor i sig, no worrys.

VFR är väl också en sådan som inte är ovanlig i höga nummer varv 2 på mätaren ?

Ja, VFR'en var väl en av de första att få en extra siffra för 10 000-milen på mätaren :)

Last edited:
Kompisens Zx10 -88 har gått 100 mil nu.

Plus de 10000 milen på varvet innan och den var rätt illa skött av sin förra ägare.

Den tuffar på som ingenting och är knäpptyst i motorn. :)

Min zx6r har gått 4500 mil nu och det enda jag jag märkt som hänt de 1000 mil jag kört i år är att jag fick synka förgasarna lite idag.

Hojjarna går långt bara man sköter dem.

Nope det är sant MIL :)

Finns ju faktiskt folk som KÖR sin hoj och inte bara poserar framför korvmojjen...

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Finns det folk som faktiskt kör sina hojar? Jag som trodde man bara poserade med hojen. Varför har ingen sagt det här till mig tidigare? :va

En vän har en BMW R90S som han haft sedan början på 80-talet. Den är nu uppe i 45000mil.
Det blir ju några mil om man regelbundet kör till sydeuropa och Skottland.
Men OK en hel del prylar är ju faktiskt bytta....

Känner till flera Honda blackbird med över 10000mil på mätarna.

En Suzuki 1100r i kompisgänget har idag 4000mil på mätaren, om mätaren är varvad en gång + dom 4000 milen förvånar mig inte ett dugg.

Kompisens Zx10 -88 har gått 100 mil nu.

Plus de 10000 milen på varvet innan och den var rätt illa skött av sin förra ägare.

Den tuffar på som ingenting och är knäpptyst i motorn. :)

Min zx6r har gått 4500 mil nu och det enda jag jag märkt som hänt de 1000 mil jag kört i år är att jag fick synka förgasarna lite idag.

Hojjarna går långt bara man sköter dem.

Ok tänkte att de kanske slets fortare då de jobbar på högre varv. Sen har vi ju det där med andra handsvärde? Köper själv aldrig en bil som gått över 20.000 mil.

Jag som tyckte att jag varit duktig när jag fick min 89:as Fzr 1000 gå 8000mil. Nog går den än men den får vila i garaget.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka