Långrese musiktips.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag å tre polare ska göra en roadtrip till tyskland i två bilar och undrar vad som är bäst musik att lyssna på? vet hur pissigt det är att bara lyssna på tex karlavagnen på p3 så vad kan man malla på med i 14 timmar utan att spy på det?
Alla är öppna för förslag men mest åt rockhållet. Musik som turn the page med metallica måste väll va det ideala? Något annat vi ska tänka på för att underlätta resan?

Måste rekomendera sabatons båda plattor. Dom är helt klockrena. Lyssnar man hela plattan är det nästan som en krigsberättelse! www.sabaton.net kan du lyssna på dom för att höra hur extremt grymma falu-grabbarn är! :yoparty

Sen får man väl variera. In Flames är ju skitbra enligt mig, men jobbigt att höra flera timmar i rad. Så variera med lite lugnare rock. Så White Lion - The best of White Lion är mkt bra tycker jag med mkt sköna låtar!

prulle skrev:
2451438 Jag å tre polare ska göra en roadtrip till tyskland i två bilar och undrar vad som är bäst musik att lyssna på? vet hur pissigt det är att bara lyssna på tex karlavagnen på p3 så vad kan man malla på med i 14 timmar utan att spy på det?
Alla är öppna för förslag men mest åt rockhållet. Musik som turn the page med metallica måste väll va det ideala? Något annat vi ska tänka på för att underlätta resan?

Jag säger bara tAKIDA!:yoparty

snel_hest skrev:
2451719 Jag säger bara tAKIDA!:yoparty

Alla snackade om Takida så jag var tvungen att lyssna på dem. Det var ju ingen hårdrock ju, mes-pop-östkust´-rock alá 3 doors down :( Känns lite sent 90-tal, helt ok men mer var det knappast.

prulle skrev:
2451438 Jag å tre polare ska göra en roadtrip till tyskland i två bilar och undrar vad som är bäst musik att lyssna på? vet hur pissigt det är att bara lyssna på tex karlavagnen på p3 så vad kan man malla på med i 14 timmar utan att spy på det?

Portabel dvd spelare o titta på film hela resan och så byter man av förare.... föraren som lider lite grann men jaja... han får väl lyssna på nån film ett tag...

det är det ultimata, typ tips Band of Brothers serien, friends serien, joey o sånt som är kul och lååååååånga serier... :) dessutom kan man pausa på de flesta ställen :)

musik så är det ju bara att radda med allt ni har o blanda? eller sitta o bränna några skivor innan avfärd.. jag lyssnar på synth pop och du låg åt rockhållet så har nog inga tips där...

Last edited:
Dee_cati skrev:
2452277 Alla snackade om Takida så jag var tvungen att lyssna på dem. Det var ju ingen hårdrock ju, mes-pop-östkust´-rock alá 3 doors down :( Känns lite sent 90-tal, helt ok men mer var det knappast.
Äntligen någon fler som inte anser att Takida är det häftigaste bandet som finns.

Mitt tips för långkörning: cd-böcker. Grymt mycket bättre med en spännande bok än musik om man vill hålla sig vaken. Personligen så tycker jag att de fyra av Dan Browns böcker som finns på cd är bra att ha när man ska köra bil långt. Finns säkert fler bra också men det är de enda jag har lyssnat på ännu så länge.

Man kanske inte ska lyssna på en bok om man åker genom en stad. Då är det så mycket annat att koncentrera sig på att man lätt tappar bort sig i boken.

smallsocks skrev:
2452557 Portabel dvd spelare o titta på film hela resan och så byter man av förare.... föraren som lider lite grann men jaja... han får väl lyssna på nån film ett tag...

det är det ultimata, typ tips Band of Brothers serien, friends serien, joey o sånt som är kul och lååååååånga serier... :) dessutom kan man pausa på de flesta ställen :)

musik så är det ju bara att radda med allt ni har o blanda? eller sitta o bränna några skivor innan avfärd.. jag lyssnar på pop och du låg åt rockhållet så har nog inga tips där...

Helt rätt, och jag säljer kitet till dig Prulle för endast 3500:- med allt (värstingstereo, dvd-spelare samt skärm) :D Då får du med ett tiotal dvd-filmer också :tummenupp
Pssst: http://www.blocket.se/view/9353135.htm

Dee_cati skrev:
2452277 Alla snackade om Takida så jag var tvungen att lyssna på dem. Det var ju ingen hårdrock ju, mes-pop-östkust´-rock alá 3 doors down :( Känns lite sent 90-tal, helt ok men mer var det knappast.

Okej, alla har ju olika smak. Själv tycker ja det är nått med deras musik som gör dom bra helt enkelt, skönt att lyssna när man kör längre bitar. Smaken är som baken sägs det ivf:tungan

snel_hest skrev:
2452571 Okej, alla har ju olika smak. Själv tycker ja det är nått med deras musik som gör dom bra helt enkelt, skönt att lyssna när man kör längre bitar. Smaken är som baken sägs det ivf:tungan

Jo iofs, jag hade förväntningen också på att det skulle vara hårdrock. Gillar man den genren så är det säkerligen bra.

Som ovan skrev, Sabaton är enormt bra. Dock är deras senaste album en ren kopia på deras "primo victoria" och därmed väldigt tråkig :(

Dee_cati skrev:
2452585 Jo iofs, jag hade förväntningen också på att det skulle vara hårdrock. Gillar man den genren så är det säkerligen bra.

Som ovan skrev, Sabaton är enormt bra. Dock är deras senaste album en ren kopia på deras "primo victoria" och därmed väldigt tråkig :(

Måst ta o kika upp Sabaton:tummenupp

smallsocks skrev:
2452557 Portabel dvd spelare o titta på film hela resan och så byter man av förare.... föraren som lider lite grann men jaja... han får väl lyssna på nån film ett tag...

musik så är det ju bara att radda med allt ni har o blanda? eller sitta o bränna några skivor innan avfärd.. jag lyssnar på synth pop och du låg åt rockhållet så har nog inga tips där...
Ett krux. Bara en förare i ena bilen.. (jag har inte b kort) Därför blir det övernatning.. Men portabel dvd ska lånas av en polare de va en bra ide!

Dee_cati skrev:
Takida funkar nog bra på lång resa tack! Nej det är inte hård rock snarrare lite soft musik.

Last edited:
prulle skrev:
2452603 Ett krux. Bara en förare i ena bilen.. (jag har inte b kort)
.

Ah då är det ju lite struligt...
60 tals musik då, beatles, beach boys osv inget som är härligt? :rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...