Långkörning med ktm 690 duke R 2016

rs_88

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Aprilia Rsv 1000R Factory 2008
Någon som kör långa sträckor med en 690 duke? Hur upplever ni den, komfortmässigt?
Vill ha en fet hoj i 600-700 cc klassen med bus! Men vill även kunna göra en och annan roadtrip.
Har testat både er6 och mt07 men båda dom kändes som mopeder mot duken, sen var dom på tok för låga och fula enligt mitt tycke ????

Motorn vibrerar satan anser många o det finns dom som kört 5 mil motorväg o sedan sålt dessa direkt likväl finns dom som kör hur långt som helst.

Svaret är testa själv det som passar mej passar inte dej det är därför det finns så många olika modeller med lika många olikt tänkta användningsområde.

Det finns folk som korsar sahara på yamaha R1 det finns folk som sätter hastighets rekord på is med suzuki turbo busa med spik däck.

Alla motorcyklar är touringmotorcyklar i varierande grad. Som moddlaren skriver - försök att fixa en testrunda där du kan klämma mil på tänkta vägtyper och se om det funkar för dig. Gärna i regn. :)

Jag tvekar inte att köra långt med min Street Triple. Men jag är också väl medveten om nackdelarna, för mig främst det obefintliga väderskyddet vid just regn. Annars trivs jag som fisken. Men jag klämmer sällan motorväg, även på långtur - hade det varit den primära åkningen hade jag satsat på annan hoj.

Vissa vibrationer kan vara skitjobbiga, kolla så att du upplever det ok i den fart du vill hålla på de vägar du vill köra. Om ok = :tummenupp om inte = fundera på annan hoj.

Till Duken bör det ju finnas någon packlösning, annars ryggsäck.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!