Långhelg i London

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Yes, på torsdag sticker jag och 3 vänner över till London!

Bör ju vara en hel drös med folk härifrån som har varit där så därför
mottages gärna tips på vad man bör och ska se/göra/uppleva/äta/dricka =)

Vi är i 24-årsåldern, gillar att festa, shoppa, men också att "turista".

Ös på med tips!

Spontandrick öl och njut av staden.
Ta en Big Bus Tour (hop on hop off), sitt på den öppna övervåningen och avnjut lite bira som ni smugit med er i ryggsäcken.
Besök The Whisky Exchange och shoppa loss.
Shoppa så klart kläder, pundet är lågt. Glöm inte ta en öl emellanåt.
Softa loss i Hyde Park, ta en båttur eller lägg er bara i gräset, drick en bira och tänd en garre.
Besök nån riktigt cool gammal Pub, t.ex. Ye Oloe Cheshyre Cheese, ät gott och drick bira.

Tyvärr hinner man bara med "så mycket" på en långweekend, så satsa inte för högt och stressa runt, utan åk dit fler ggr istället. :)

Hetaste uteställena får ni fråga någon som är mer i "er" ålder... :rolleyes:

Kortfattat: glid runt, shoppa, ät och drick bira. :tummenupp

Bifogat

• Big Bus tour.jpg
    Big Bus tour.jpg
    154.9 KB · Visningar: 43
  • The Whisky Exchange.jpg
    The Whisky Exchange.jpg
    165.8 KB · Visningar: 42
  • Shopping och bira.jpg
    Shopping och bira.jpg
    154 KB · Visningar: 42
  • Hyde Park.jpg
    Hyde Park.jpg
    166.8 KB · Visningar: 53
  • Hyde Park fika boffa.jpg
    Hyde Park fika boffa.jpg
    122.9 KB · Visningar: 38
  • Anklever.jpg
    Anklever.jpg
    113.8 KB · Visningar: 41
  • Lamm.jpg
    Lamm.jpg
    93.6 KB · Visningar: 36
  • Ostbricka.jpg
    Ostbricka.jpg
    117.6 KB · Visningar: 33
Last edited:
St. Pauls katedralen är värt inträdet. Om ni inte är för långa (190+ cm) eller breda (typ 100+ kg) är ett besök i toppen ett måste. Varför längd, vikt begränsning? Den absolut sista biten är smal och har lågt till tak.

Fin utsikt och kul att säga att man varit där. Samma gäller ett besök på Harrods.

Jävlar vad avudssjuk jag blir!
Det är typ fyra år sedan jag var där och i princip den enda storstaden som jag faktiskt gillar och vill besöka igen. Som sagts tidigare så är bira ganska kul. Sen är det bara att njuta av bussar/tåg som fungerar perfekt och trevligt / serviceinriktat folk. Kolla allt det vanliga typ Madame tussauds (är kön för lång ta en bira istället för då är det inte värt det.) Picadilly Cirkus och oxford street. Ta en kaffe i hyde park och promenera på broarna över themsen. När jag var där så käkade jag nästan bara mat på de olika pubarna och jag blev inte besviken en enda gång. Ale på riktigt i London är ju så jävla gott. fan vad jag vill dit igen! :banana

Jag och en polare brukar åka över lite då och då.
Drick ale i mängder, frukost,middag,luch .... ja också mellanmål förstårs.
Gärna halfpint och prova allt du ser, när du e less på ale tar du en ale med en lime i.

Och bästa maten är tveklöst deras krogburgare. Hemmagjorda o fina. Beer/burger för typ 4pund, svårt att slå det!

Sen tycker jag de roligaste är små kvarterskrogarna på bakgator utanför london city. Där det bara är folk från kvarteret som sitter varje dag, och tittar på en som en utomjording när man kliver in.
Skaffa oyster card innan ni åker dit, de e skönt att ha, går att beställa på nätet och tanka på några pund, och åk runt mycket!

Råkade säga att jag skulle iväg och shoppa till en tjej när jag var i 15-16-årsåldern. Shit. Det var fel. Det var bara tjejer, bögar och fjollor som fick säga så. Där lärde jag mig nå nytt. Ett antal månader senare tyckte hon det var en bra idé att lägga sig på spåret framför en tunnelbanevagn. Då omvärderade jag hennes syn på shoppa. Nu säger jag shoppa igen.

Klart OT. Men aningen avundsjuk på London, inte varit där men tipsen om shoppa och öl låter ju trevligt.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN