Långbesök på Lelles MC + öl och MC-snack

Apis

Sporthojsnörd
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Ryuyo
Tja tja alla,

Jag är helt ny inom MC-communityn och en färsking på forumet. Har precis börjat med lappen och hoppas kunna åka nästa år. Tills dess tänkte jag börja plocka på mig utrustning, gå på olika träffar och gärna umgås med förare, erfarna tillika oerfarna. Samla på mig så mycket erfarenhet som det är möjligt utan att åka dvs.

Nästa vecka, alltså 21-22 juli, tänkte jag bege mig mot Lelles i Uppsala för ett långbesök och undrar om någon kanske är sugen? Testa lite gear, snacka lite skit och alla tips mottages beträffande utrustning och annan allmän MC-kunskap, och kanske en köttbit och bärs efteråt? Hade självfallet mer än gärna hakat på er som aviserat åkturer, men jag är tyvärr inte där - än :4skrika

Väl mött!

Lite läsning om Lelles

Hoppas du hittar något fint och att ölen smakar gott efter =)

Stort tack för det! :tummenupp Jag har tidigare gått igenom den tråden, men man kan icke låta sig avskräckas! För mig handlar det om att främst se vilka storlekar jag har i respektive skydd och klädsel, bl.a. för att jämföra med moto men även se om de orkar/kan ta fram en offert.

Du är inte sugen på att ansluta från Jkpg? :arsele

Det kan vara en god idé att testa lite kläder =)

Jag hade absolut kunnat göra det, men tyvärr blir det ingen långkörning innan den 25e. Hojen min har gått 105 mil och 100-mils servicen är bokad den 25e pga semester =/ Hinner nog åka tillräckligt innan det datumet. En annan gång, absolut!

Lelles är bra om dom har grejorna på plats i butiken. Enormt utbud av alltind! Man får dock ha lite öga uppe om dom har pratikanter / sommarjobbare där. Dom fasta anställda är duktiga. Dom har shapat upp ordentligt senaste 6-7 åren. Jag tror ju seriöst att snubben som skrivit den där tråden är rätt väck? Hade varit intresseant att hört telefonsamtalen inspelade för jag tror det är 50/50 som strulat till det!

Bara min åsikt!

Jag hänger gärna med!
Har i och för sig allt jag behöver just nu (förutom hjälmen, den kommer på måndag till lelles) men snacka lite skit och prova grejer är alltid kul!
Dessutom får jag en anledning att ta hojen på en lite längre tur :)

Lelles kundservice är ganska kass, man får sällan hjälp och alla anställda verkar ränna runt hit & dit. Muhammed (tror jag) är däremot helschysst.

@Maverickgoose - Härligt! När tänkte du vara där? Jag tar tåget upp på lördag och tänkte stanna där ett bra tag, med efterföljande öl såklart! :D

man åker bil till lelles om man åker från stockholm

... såtillvida man icke bor i centrala Stockholm och har 15 minuters promenad till sitt jobb, som ligger i centrala Stockholm. Således har jag inget behov - överhuvudtaget - av en bil. För övrigt - varför köra bil när man kan köra MC?

... såtillvida man icke bor i centrala Stockholm och har 15 minuters promenad till sitt jobb, som ligger i centrala Stockholm. Således har jag inget behov - överhuvudtaget - av en bil. För övrigt - varför köra bil när man kan köra MC?

Varför man kör bil ist för mc? De e för att de alltid regnar nuförtiden.

om man vi köpa saker så är de lite svårt att få med dom på en hoj + inte så skoj att köra 10-12 mil motorväg med en motard :-(

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back