Långa hopp med en liten hoj 100' kronors hoj

100 kronors? Den dära kostar nog några sköna tusingar med den ramen å all extra ost som va på den.

Edit: du menar nog 100 000:- va?

Förstod inte vad som var så häftigt :va
En stor kille på en liten hoj som hoppar en bit....

sandstream skrev:

Fiddy's är himmla trendigt i USA och kommer mer och mer i Svedala.

100Ft=30m, hoppa det med din gixxer 1000 så blir nog de flesta också impade. Skulle imponerat på mig även om han hoppat med en fullstor maskin, men att göra det med en 50cc är grymt ballt!

Några 100.000:- kostar inte den där. Du får motsvarande maskin, fullkittad BBR, för runt 60.000:-. Lite beroende på vad han gjort med motorn. Anledningen till att jag vet det är att jag skulle byggt en likadan, med aluminiumram/sving, USD gaffel, skivbromsar runtom etc etc. Det skulle blivit en 88cc Tagekawa (sista som funkar att köra med automatkoppling), men så gick inte mitt sponsoravtal igenom och allt hamnade i malpåse.

/R

Raid72 skrev:
Fiddy's är himmla trendigt i USA och kommer mer och mer i Svedala.

100Ft=30m, hoppa det med din gixxer 1000 så blir nog de flesta också impade. Skulle imponerat på mig även om han hoppat med en fullstor maskin, men att göra det med en 50cc är grymt ballt!
Inte minst jag skulle bli impad om jag ens vågade försöka :D

Vad får man ge för en normal fiddy och finns de att köpa i Sverige?
(Borde vara perfekt att lära sig att slanga på).

sandstream skrev:

Sno nån av ungarnas leksaker och hoppa 30 meter ska du få se att det är häftigt! Vad är häftigare då? 30 gubbar i kaviartuber som åker runt runt?

Rigge skrev:
Sno nån av ungarnas leksaker och hoppa 30 meter ska du få se att det är häftigt! Vad är häftigare då? 30 gubbar i kaviartuber som åker runt runt?
Så dyra leksaker har inte mina barn :hihi
Jag tyckte helt enkelt inte att det såg så häftigt ut, har ju sett lite längre hopp från USA med "riktiga" hojar och det ser lååååååååååååååååååååååångt ut :tummenupp

Helt klart ett grymt hopp! Det lär inte var alltförskönt att landa tycker jag.. dämparna har ju inte så mycket fjädringsväg på dom dära.. :)

lyssna på motorljudet.. den rovan vill jag ha.. tja, varför inte hela hojjen.. skulle hellre ta den än vilken beggad sporthoj som helst!

Evil_Henke skrev:
lyssna på motorljudet.. den rovan vill jag ha.. tja, varför inte hela hojjen.. skulle hellre ta den än vilken beggad sporthoj som helst!

mm den lät gött...hehe
är nog en 125cc på 15-16 kusar eller så :tummenupp

Hoppla! Respect!

Men varför har dom parkerat en bulldozer efter landningsplatsen?! :3freak

Last edited:
sandstream skrev:
Inte minst jag skulle bli impad om jag ens vågade försöka :D

Vad får man ge för en normal fiddy och finns de att köpa i Sverige?
(Borde vara perfekt att lära sig att slanga på).

Fiddy började(?) med Honda XR50, sen har det kommit en mängd kinakopior i varierande kvalitét och utförande. En ny XR50 går loss på 16.000:- sist jag kollade, finns beggade i bra skick runt 12.000:- original.

Det är ingen vital skillnad på årsmodellerna så man kan köpa det man kommer över.

Det du bör investera i som vuxen är ett högre styre, hårdare fjädrar och eventuellt bredare fotpinnar sen är det bara att stunta på. Finns HUR mycket delar som helst, ett bra ställe är:
http://www.twobros.com

/R

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey