Lång wobbling wheelie av mig

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Ja, jag är lite i gamla dar just nu o letar upp filmer från "förr i tiden". Jag har lagt in denna film tidigare, men vet inte vart den är. Så ny tråd skadar nog inte :)

http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/swedielongwobblysitdown.wmv (3 mb) 1 minut lång wheelie on da highway i södra Los Angeles (cali) (orange county). Vet ej hur lång distans. Kanske 2 km.

Vobblar pga betongunderlaget som är väldigt ojämnt "over there". Går upp o ner oxå hela tiden.

Swedie skrev:
2683960 Ja, jag är lite i gamla dar just nu o letar upp filmer från "förr i tiden". Jag har lagt in denna film tidigare, men vet inte vart den är. Så ny tråd skadar nog inte :)

http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/swedielongwobblysitdown.wmv (3 mb) 1 minut lång wheelie on da highway i södra Los Angeles (cali) (orange county). Vet ej hur lång distans. Kanske 2 km.

Vobblar pga betongunderlaget som är väldigt ojämnt "over there". Går upp o ner oxå hela tiden.

OMG vad vingligt det ser ut. man riktigt hör hur jänkarna prata om dig.
"Yeah you know Johnny, the swedish organ donor"
Du wheelar som jag antar att jag kommer att göra den dagen jag vågar över 30graders vinkel.:D

crashtestdummy skrev:
2684082 OMG vad vingligt det ser ut. man riktigt hör hur jänkarna prata om dig.
"Yeah you know Johnny, the swedish organ donor"
Du wheelar som jag antar att jag kommer att göra den dagen jag vågar över 30graders vinkel.:D
Kan ju vara obalans i däcket oxå :D nä... men jag skyller på vägen... har fler videos där jag wheelar stadigt aset jää :rock heheh

Swedie skrev:
2683960 Ja, jag är lite i gamla dar just nu o letar upp filmer från "förr i tiden". Jag har lagt in denna film tidigare, men vet inte vart den är. Så ny tråd skadar nog inte :)

fan du e helt sjuk på att köra hoj..... gött o köra i usa feta vägar,.. hur länge har du kört sporthoj..??

crashtestdummy skrev:
2684082 OMG vad vingligt det ser ut.

Jag kan dock intyga att han kör stabilt på motorvägen här hemma i Sverige, iallafall då jag suttit bakpå. Dock är jag glad att han håller sig till att köra på bana nu istället. Fast jag kan lova att sitta bakpå när han kör på Anderstorp är mer läskigt än att sitta bakpå när han wheeilar :skrämd

Last edited:
Alicia skrev:
2684169 Jag kan dock intyga att han kör stabilt på motorvägen här hemma i Sverige, iallafall då jag suttit bakpå. Dock är jag glad att han håller sig till att köra på bana nu istället. Fast jag kan lova att sitta bakpå när han kör på Anderstorp är mer läskigt än att sitta bakpå när han wheeilar :skrämd

Kanske dags att börja bli orolig då :cdevil verkar ha krypit fram igen! :yoparty :hojbusa

Varför finns det ingen :hojuiiili för ?? :huvet
Edit: Fixa!

goba skrev:
2684144 fan du e helt sjuk på att köra hoj..... gött o köra i usa feta vägar,.. hur länge har du kört sporthoj..??
:lol Hur länge jag kört Sporthoj? hmm... börja köra hoj när jag var 17 (RD 250!!)... köpte mig en ZXR 400 när jag var runt 18. haft en mängd hojar sen dess... cbr900rr, r1, r1, r1, r1, r1, r1, r1 o lite annat. Kört i 7 år alltså. Skaffa såklart MC-kort före bilkort. =)

Swedie skrev:
2684173 .... Skaffa såklart MC-kort före bilkort. =)

Hehe! hade jag med!
Fast mina wheelies går inte så bra ändå :(
170kg o 30 hästar på veven är iof inte den ultimata hojen.
Fast den går o koppla upp o köra ettan ut på bakslangen! :yoparty

Swedie skrev:
2683960 Ja, jag är lite i gamla dar just nu o letar upp filmer från "förr i tiden".

Vet att du har berättat de tidigare (minnet är av modell fiskpinne) men vilket år var du i staterna?

Kul med lite hojfilmer så här års:tummenupp

Swedie skrev:
2684173 :lol Hur länge jag kört Sporthoj? hmm... börja köra hoj när jag var 17 (RD 250!!)... köpte mig en ZXR 400 när jag var runt 18. haft en mängd hojar sen dess... cbr900rr, r1, r1, r1, r1, r1, r1, r1 o lite annat. Kört i 7 år alltså. Skaffa såklart MC-kort före bilkort. =)

vafan... e du så ung.. trodde du iaf var runt gubbe strecket :D

Blåste det mycket ? eftersom du vinglade så mycket :D
när man tittar på marken, så kan man nästan förstå varför det blev som det blev. själv slangar jag nästan bara där det e nyasfalterat :rolleyes:

Slappa skrev:
2684203 Vet att du har berättat de tidigare (minnet är av modell fiskpinne) men vilket år var du i staterna?

Kul med lite hojfilmer så här års:tummenupp
Hmm, 2002 till 2003. Lite över ett år. =)

wonderwizard skrev:
2684207 vafan... e du så ung.. trodde du iaf var runt gubbe strecket :D

Blåste det mycket ? eftersom du vinglade så mycket :D
när man tittar på marken, så kan man nästan förstå varför det blev som det blev. själv slangar jag nästan bara där det e nyasfalterat :rolleyes:
Blåste inget. Blåser sällan i Cali, enligt mig iaf. Här i Sverige är det ofta blåsigt pga olika lågtryck och högtryck hit o dit. Därborta är det alltid högtryck o fint. Bah...

Det där är inget fusk heller med lågt lufttryck i däcken. Vanligt lufttryck, troligen kombination av det och dåligt vägunderlag som gör att hojen rör sig lite under färden.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda