Lång tunnel i Skåne?

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Finns det någon lång tunnel där man kan avlyssna ljudet av en flyby i närheten av Malmö? Det enda man kan använda sig av här är under viadukter, typ.

Jag vet att det finns tunneln under sundet, men den är lite dyr plus att man inte får stanna. :-( Annars hade den varit ypperlig.
Man är lite avis på er som bor norrut.

Klockan 03:00 en söndagmorgon borde det eka bra mellan fasaderna i centrala Malmö. Hitta en trång gata och gasa. :D

Ja, bara ta en sväng runt möllan en sen kväll!
Finns gott om trånga gator här i stan som det mullrar bra på :)

Ja, bara ta en sväng runt möllan en sen kväll!
Finns gott om trånga gator här i stan som det mullrar bra på :)

Jo, det finns ju några OK gator i Malmö, Östra Förstadsgatan, Södra Förstadsgatan, Rosengårdsviadukten, Under bron vid Bunkeflo. Tänkte mer om det fanns något uppenbart ställe man totalmissat.

Någon som vet priset för en MC över bron till Danmark? Är det samma som med bil?

finns inga vägtunnlar du får stanna i här uppe heller :S
Får och får, beror väl på om man tänkt duka upp picknickbord o dylikt i typ södra länken, då lär de väl skicka ut nån men ett snabbstopp hinner man nog med. Vet inte hur det är med kameraövervakning, men nåt säger mig iaf att de har rätt många av dem därnere.

Borde väl fungera söderöver också???

Du är välkommen till Stockholm. Södra länken en sen tisdagkväll är ganska mulligt.

En tunnel med liten "diameter" på röret borde ge liknande effekt som en lång tunnel med större diameter. Så hitta en typ cykeltunnel under en motorväg eller nåt sånt kanske kan ge liknande effekt.

Får och får, beror väl på om man tänkt duka upp picknickbord o dylikt i typ södra länken, då lär de väl skicka ut nån men ett snabbstopp hinner man nog med. Vet inte hur det är med kameraövervakning, men nåt säger mig iaf att de har rätt många av dem därnere.

Borde väl fungera söderöver också???
Nja, inte så många, det är bara 480 kameror i södra länken, plus sensorer som känner av stillastående fordon mm. Det övervakas dessutom dygnet runt, och dom är rätt snabba på att dels kolla vad som har hänt, och skicka ut någon.

Nja, inte så många, det är bara 480 kameror i södra länken, plus sensorer som känner av stillastående fordon mm. Det övervakas dessutom dygnet runt, och dom är rätt snabba på att dels kolla vad som har hänt, och skicka ut någon.
ooooops

Att de hade kameror trodde jag ju men knappast i den utsträckningen... :rolleyes:

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt