Lång pendla med hoj???

Mcbudet skrev:
och var inte orolig för milen vi har en cykel som rullat 35000mil utan större bekymmer! visst inte en 660 men kommer iaf konsument testa dom duktigt inom snar framtid!

Mvh Mcbudet

Det var inte dåligt att få moppen att hålla så länge.......

Jag har pendlat på en CBR600 i en period, ca 7 mil, och själva resen var inget problem, hur smidigt som helst.

Jag köpte doch en bil ganska snabbt, på grund av två ting:

1. Ibland räknar det
2. Om du måste ha andra klädar, en bärbar dator, andra skor och mycket annat med varje dag, måste du ha en stor väska med. Dessutom tar det 15 minutter extra att komma i väg varje gång, då du måste dra på dig heldragten, hjälm, pakka vätsken osv.

Kanske jag är lat, men jag skulle inte villa pendla via båge, i alla fald inte med det job jag har i dag.

(Och min frisyr var alltid fel :tungan )

Pendlarhoj

Själv så funderar jag på att köpa en Fazer 600 typ -00 att pendla på till sommaren. Jag tycker att det verkar vara en vettig hoj för ändamålet. Den kommer att få gå 15 mil per dag.

Last edited:
Jag va utan bil ett år, körde min hoj i ur och skur hela året, kallt blött och opraktiskt, tidsödande att klä på sig all utrustning och sedan byta om på jobbet igen, men dom dagar som solen sken va det värt allt strul.

Är det lag på att serva hojen var 600:de mil? :3freak
Slit bort vajern till mätaren så har den inte "gått" en mil :hihi

Ja, jag är ironisk..

Varför hänga upp sej om din hoj gått långt eller inte? 6000mil är la inget, min står på den summan och knallar på som aldrig förr. Varför tror alla att en hoj är skit so fort den gått 2500-3000 mil? Det är ju du som får avverka alla sköna roliga mil, skit samma om du får 10k mindre för den när du ska sälja den! Det är mitt tankesätt, jag brukar ha lite otur när ja tänker ibland, kanske även i detta fall...

mjukis skrev:
Är det lag på att serva hojen var 600:de mil? :3freak
Slit bort vajern till mätaren så har den inte "gått" en mil :hihi

Ja, jag är ironisk..

Varför hänga upp sej om din hoj gått långt eller inte? 6000mil är la inget, min står på den summan och knallar på som aldrig förr. Varför tror alla att en hoj är skit so fort den gått 2500-3000 mil? Det är ju du som får avverka alla sköna roliga mil, skit samma om du får 10k mindre för den när du ska sälja den! Det är mitt tankesätt, jag brukar ha lite otur när ja tänker ibland, kanske även i detta fall...

Nej det är ju det, jag bryr mig inte om hur mycket hojen har gått (särskillt inte om jag vet HUR den har gått). Men det är det med att skiten skall säljas någon gång och då kan det vara snudd på omöjligt att få den såld till ett hyfsat pris om det står många mil på mätaren. Hade en YZF 750 en gång som hade gått lite över 7000mil när jag skulle sälja den. Jäkligt väl skött var den, alla sevicar skötta (fast efter 3000mil så gjorde jag dom själv) och milen var äkta men jag hade ett rent helvete innan jag blev av med den :rolleyes:
Alla trodde att det inte fanns någonting kvar utav den alls :tungan

Sedan så är det nog viktigt att man sköter servicarna till punkt och pricka, särskillt om man skall köra hojen länge (långt). Köper själv hellre en hoj som har gått 5000mil och är jäkligt välskött än den som har gått 2500 och aldrig är servad :fakta

GSXR1100R skrev:
Jag va utan bil ett år, körde min hoj i ur och skur hela året, kallt blött och opraktiskt, tidsödande att klä på sig all utrustning och sedan byta om på jobbet igen, men dom dagar som solen sken va det värt allt strul.

Känner igen det där. Pendlade för några år sedan ca 8mil per dag med en Kawa KLR. Körde konstant från slutet utav Februari tom hela Nov det året. var lite jobbigt när det snöade men i övrigt så vänjer man sig vid regn och rusk :D Och de dagarna som det var fint väder blev plötsligt ännu finare :)
Det jag kommer ihåg mest var att hojen såg ut som ett ras efter det året :rolleyes:

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien