Lång leverans fran usa?

Bikester

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Honda RC51, Mustang Mamba
Jo, köpte ett dunlop d208 på ebay den 11:e januari.
Hur lång tid brukar det ta att får hem grejorna? Har varit i kontakt med försäljaren men hon säger bara att det är skickat den 12:e. Fick numret på varan av henne men den gick tydligen inte att spåra. Usps är distrubitör...
Bör jag vara orolig?

Beställde ett par handskar i från Motostarno i SF, det tog en vecka att få hem...

tack för svar!

Mvh Calle Gustafsson

Det är väl lite väl lång tid kanske. Nu är det väl så att det är lite skillnad på däck och visir som jag beställde. Då jag handlade från USA tog det iaf ca 10-14 dagar, minns inte exakt.

Jag har fått det förklarat av en storsäljare i NY att USPS och deras lägsta tjänst kan ta 2-7 veckor. De accepterar "claim" först efter 40 eller om det var 45 dagar efter varan skickats. Så 11e låter inte som något problem ännu.

edit: jag har även själv blivit drabbat och fått grejerna efter ca 25 dagar :hihi

Bikester skrev:
Jo, köpte ett dunlop d208 på ebay den 11:e januari.
Hur lång tid brukar det ta att får hem grejorna? Har varit i kontakt med försäljaren men hon säger bara att det är skickat den 12:e. Fick numret på varan av henne men den gick tydligen inte att spåra. Usps är distrubitör...
Bör jag vara orolig?

Beställde ett par handskar i från Motostarno i SF, det tog en vecka att få hem...

tack för svar!

Mvh Calle Gustafsson
Om fraktaren bekräftat att de har tagit emot grejerna är det ingen fara. Godset är försäkrat. Det är nog bara tullen som ligger på grejerna. Några skivor jag beställde från Amazon blev liggande i över en månad hos dem.

arrgghhh...

Vill ha hem däcket...det är bara det som saknas annars är hojen klar!
Jaja, det är väl bara att vänta.

Tack för extremt snabbt svar. :)

Mvh Calle

USPS är väl inte de som bäst service när det gäller tracking av grejer. Beställde lite (läs mycket) saker från Btosports.com för nån vecka sen. Enda som stod var packetet har lämnat usa via bla bla... Men det va tyligen redan hemma för väl hemma så låg det en lapp att det gick o hämta ut. Fick hem det knappt en vecka.

Det märkliga är ju att Handskarna skickades ifrån SF och var här på en vecka. Kom en snubbe och plingade på...Dessutom valde jag den billigaste frakten. UPS....

Däcket är köpt av en firma i Miami och den dyrare frakten....
Usps är inte mycket att hänga i granen.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...