Lång bromsslang sökes

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Svarta faran
Nu ligger det till så att jag och en polare har byggt en crosscart i sommar och den är istort sett klar, en del småprylar kvar att fixa...bla bromsslang.
Den som vi har är från en yamaha dtr -95 och är för kort, vi skulle behöva en på ca 3 m problemet är att jag inte hittar någon. Så nu undrar jag omd et finns något förtag som man kan beställa bromsslang (med kopplingar i ändorna) metersvis. Kan fixa bilder/mått på kopplingarna om det behövs:yoparty .

någon som vet någon bra (billig) sida:yoparty ?

//T

NBM hydraulic i sthlm gör det men det kanske inte hjälper dig...
Varför drar slang och inte rör? Verkar snuskigt mycket billigare men sen
har jag aödrig byggt crosscart heller så... :D

rör ja, skulle tjöpa det idag men han kille på bildelaffären sa att det inte gick att fästa slangen i röret ordentlig (det skulle vara gängat på insidan av slangen och om man köpte sån slang så passade den inte på oket/handtaget:mad: )

kom nu på att det fnns en affär här i stan som kanske kan fixa det, får kolla upp det imorron:tummenupp

fler tips mottages!

Hör med en hydral-firma, dom fixar det där lätt! Billigast blir nog med rör + 2 kortare slangbitar i var ände av röret(fast det är väl lite tveksamt kanske då det blir 2 extra pressningar och kopplingar)! Inga problem att få fast grejorna i röret, skär-ring och mutter.

trelleborgaren skrev:
2435778 någon som vet någon bra (billig) sida:yoparty ?//T

http://www.hydroscand.se/sweden/index.htm

Finns iofs inte i trelleborg, men i kristianstad och malmö, tar du med dig den gamla slangen ( den som e för kort ) dit så får du en stålomspunnen slang i rätt längd med dig hem... Skulle gissa att den går på mellan 200-300 inkl. moms.
Dom har gjort alla mina slangar och dom e både bra och billiga!

"feltemas" bromsrör i kopparnickel på metervara och rätt nipplar i ändarna för att möta en kort slang i var ände är vad du behöver. Sen gärna någon med nipplar och koningsverktyg också...

Har du tur så passar någon bilslang i ok och bromscylinder också. Då kan du bygga av färdiga bromsrör från nyss nämnda firma.
Annars som sagt, hör med firmor som pressar hydraulslangar så ordnar det sig nog.

Och givetvis. släng in en bild på resultatet här sen!!

tack för svaren allihopa, ska kolla med en lokal hydralfirma imorron annarså kör vi nog på Silverryggen's förslag!

//T

trelleborgaren skrev:
2436499 tack för svaren allihopa, ska kolla med en lokal hydralfirma imorron annarså kör vi nog på Silverryggen's förslag!

//T
ska finnas en hydraulfirma nära skånemejerier i Malmö dom gör det medan du väntar

trelleborgaren skrev:
2435778 Nu ligger det till så att jag och en polare har byggt en crosscart i sommar och den är istort sett klar, en del småprylar kvar att fixa...bla bromsslang.
Den som vi har är från en yamaha dtr -95 och är för kort, vi skulle behöva en på ca 3 m problemet är att jag inte hittar någon. Så nu undrar jag omd et finns något förtag som man kan beställa bromsslang (med kopplingar i ändorna) metersvis. Kan fixa bilder/mått på kopplingarna om det behövs:yoparty .

//T

Hydroscand... Finns lite varstans i sverige ca 35-40 ställen. Kolla vilket som ligger närmast, de kan säker även skicka grejorna.
Köpte själv stålomspunna slangar hos dem som funka & passa kanon.
Blev bra mkt billigare än "märkesslangar".
http://www.hydroscand.se/sweden/contacts/contacts.htm

Edit_
OOps: ser nu att du redan fått hydroscandtipset.

fick slangen idag:yoparty

är skitnöjd, vi skickade upp gamla slangen till Hydroscand med posten i fredags och fick den nya idag!

Bifogat

• DSCN2118M.JPG
    DSCN2118M.JPG
    52.2 KB · Visningar: 291
  • DSCN2121M.JPG
    DSCN2121M.JPG
    45.9 KB · Visningar: 386
  • DSCN2122M.JPG
    DSCN2122M.JPG
    64.8 KB · Visningar: 309
trelleborgaren skrev:
2453889 fick slangen idag:yoparty

är skitnöjd, vi skickade upp gamla slangen till Hydroscand med posten i fredags och fick den nya idag!
Får man fråga vad slangen kostade???
beställde nämligen en precis på 1,2 m och den skulle kosta ca 400:- riksdaler... ville bara se om det var dyrt???

Robban:confused:

120 kr /m och fästen och dyl kostade 120 kr/slang + moms

vår kostade 720 kr tror jag, men vi köpte genom min polares föreldrars företag så vi slapp momsen, så det blev runt 600 kr för 4 m slang:tummenupp

www.hydroscand.se

trelleborgaren skrev:
2453889 fick slangen idag:yoparty

Är det inget skyddshölje på slangen så äter den på andra saker om det skaver lite:näsblod

Mr Helmut skrev:
2454132 Är det inget skyddshölje på slangen så äter den på andra saker om det skaver lite:näsblod

Några sådana problem har jag inte upplevt... Tycker man sig ha problem kan man dra några varv el-tejp precis där det skaver, eller så kan man dra följsam tranperent(eller färgad om man vill) krympslang å värma ihop med värmepistol på plats...

Mr Helmut skrev:
2454132 Är det inget skyddshölje på slangen så äter den på andra saker om det skaver lite:näsblod

Japp, kan gnaga rätt friskt på skärm, innerkåpor, gaffel och vajrar.

trelleborgaren skrev:
2435778 Nu ligger det till så att jag och en polare har byggt en crosscart i sommar och den är istort sett klar, en del småprylar kvar att fixa...bla bromsslang.

//T
biltema,, he he

blid kommer kanske när den är klar (bakaxel samt skyddbur kvar), den blev inte så vacker desigmässigt som vi tänkt från börja:näsblod , sen så skar vevstakslagert igår:mad: och när vi skulle klyva motorn så pajade halva kopplingkorgen, men tar jag med till skolan på måndag och kilar bort ill industri så får dom svetsa ihop den igen:yoparty

någon som kan byta vevstakslgert till oss BILLIGT?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg