Lånar tråden... För en Varning

NoicE skrev:
är det din är jag avis :jäs
var på macbutiken här i Oslo idag och dregglade...
hade en G5 2x 2.5ghz uppställd med FEETA widescreenskärmen...
Sån ska jag ha när jag blir stor :tummenupp

Har en Dual 2*2 med 3Gb ram och 2st 23" Cinema skärmar till studion.. samt nya Mac Mini med en 20" Cinema till allt annat :)

Kan inte bli mer nöjd.
Tänk om Apple kunde på designa en hoj .. oj oj :tummenupp

Eureka skrev:
TILL NÖRD SENSEI

Om du inte kan se skillnad på en låda med frukt och världens mest sålda datormodell "Macintosh" så säger väl det mer om dig än om datorn :arsele

Om du följer med lite i utveckling så vet du att Apple är bland de största och hetaste företagen just nu i datorbranschen!
Apple är det enda företaget idag som går med vinst "stor vinst" förutom Dell.

http://www.motif.se/macmini/IMG_1913-1.jpg

Ja och fruktlådan är så "compactibelt" med de flesta program och spel som finns på marknaden....

SENSEI skrev:
Ja och fruktlådan är så "compactibelt" med de flesta program och spel som finns på marknaden....

Nämn ngt du inte kan göra på en mac men på en PC ???
Jaga virus kanske..

Spel vet alla att det inte finns mkt utbud av.. av vilken anledning ?
Spel = lekdator = PC.
Mac = Arbetsdator för tunga applikationer där höga krav ställs på både hårdvara och kompatibilitet.

Du verkar inte särskilt påläst om vad en mac är i dagsläget ?
Mac OSX är Världens bästa operativsystem..
Logic är ett av de största musikprogram .. där Apple står bakom!

Apple gör sina egna program och hårdvara!

Apple var förs med att lansera flera av de funktioner du använder idag som Firewire mm.. 30" Widescreen skärm med fete upplösning.

De bästa spel som kommer till PC kommer också till Mac!
Men vem sitter vid dator o spelar ?
Jag kör Xbox och PS2 på min projektor med 100" duk.. det är rätt mkt häfftigare än vad din gråa 15" compaq skärm kan prestera :arsele

Jag jobbar nu med börssystem på OMX (tidigare OM Gruppen) och tidigare med 3D-CAD, I-DEAS. Jag har aldrig hört MAC nämnas som nåt slags alternativ i de sammanhangen. MAC förknippar jag med "reklamare" och musikpulare och inga tunga applikationer.

Eureka skrev:
Mac = Arbetsdator för tunga applikationer där höga krav ställs på både hårdvara och kompatibilitet.

Eureka skrev:
Nämn ngt du inte kan göra på en mac men på en PC ???
Jaga virus kanske..

Spel vet alla att det inte finns mkt utbud av.. av vilken anledning ?
Spel = lekdator = PC.

Logic är ett av de största musikprogram .. där Apple står bakom!

Apple gör sina egna program och hårdvara!

Apple var förs med att lansera flera av de funktioner du använder idag som Firewire mm.. 30" Widescreen skärm med fete upplösning.

De bästa spel som kommer till PC kommer också till Mac!
Men vem sitter vid dator o spelar ?
Jag kör Xbox och PS2 på min projektor med 100" duk.. det är rätt mkt häfftigare än vad din gråa 15" compaq skärm kan prestera :arsele

Ehh...
Jag har inte någon 15".. Jag har en 21" sunskärm och jag bygger mina datorer själv...
Jag föredrar pc pga att jag har tonvis med program till den.. och har tillgång till i princip alla program och spel med,,, lätt och snabbt..
Min X-Box sålde jag för länge sedan...
Kolla i dina vänners omkrets... hur många av dem kör med mac.. och hur många kör med pc?
Än så länge så är de flesta fördelarna för pc mycke större än macen...
Jag har hittat den optimala användningen för macen... Den är skitbra till det.. :rofl :rofl :rofl :rofl .

Eureka skrev:
Tänk om Apple kunde på designa en hoj .. oj oj :tummenupp

Ja för hade microsoft designat en hoj hade det blivit..

Du försöker starta motorn.
Enheten är inte korrekt installerad.
Vill du installera enheten nu? :rofl

SENSEI skrev:
Ehh...
Jag har inte någon 15".. Jag har en 21" sunskärm och jag bygger mina datorer själv...
Jag föredrar pc pga att jag har tonvis med program till den.. och har tillgång till i princip alla program och spel med,,, lätt och snabbt..
Min X-Box sålde jag för länge sedan...
Kolla i dina vänners omkrets... hur många av dem kör med mac.. och hur många kör med pc?
Än så länge så är de flesta fördelarna för pc mycke större än macen...
Jag har hittat den optimala användningen för macen... Den är skitbra till det.. :rofl :rofl :rofl :rofl .

Din syn på varför mac är dåligt är för att man får "betala" för programen..
Det finns lika mkt att få "tag" i för Mac som till PC om det är det man är ute efter.
Men om du börjar betala för PC program så kanske de kan göra ngt som är bra i framtiden också :arsele

Tunga Applikationer ??

PIXAR för att nämna ngt.. Renderas och Animeras på MAC
Musikapplikationer och Film är väl de tyngsta man kan jobba med också.. vilket macen ligger ljusår före med.

Om ni inte vet så mkt så KNIP !!! De flesta som uttalar sig är nördar som alrdig suttit vid mac.
De har aldrig switchat så många som det gör nu till Mac från PC VARFÖR ?

Ni lever i en Värld av fördommar -- så enkelt är det.. Gå till en av de nya 15 nyöppnade Apple Center och kolla in "framtiden" redan idag.. eller vänta 10 år så kommer det på PC också.. de brukar ju ta efter allt som Mac är först med :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT