Lånar tråden... För en Varning

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Fick just detta på min msn av en vän.
Tror personligen att det bara är ett kedjebrev med slänger upp det här utifalll...

VIKTIGT. KOPIERA DETTA SÅ ALLA FÅR VETA Om du får ett mail från Powerpoint presentation ”Welcome to the matrix pps..så ska du ABSOLUT INTE öppna det Det visas en bild i ca 10 sek. och sen kommer en text ”You´re hard drive is over” och sen är allt försent,alla adresser,allt sparat har suddats ut.Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat som kallar sig Nwin2. KOPIERA DETTA

Vilken tråd har du lånat?

Bra med info iofs. Har det som rutin att aldrig öppna bifogade filer... Som jag inte vet vad det är givetvis...

Jag har fått höra att detta är BS att man inte kan skicka/få virus genom PP pres...

Vanish skrev:
Jag har fått höra att detta är BS att man inte kan skicka/få virus genom PP pres...
Förr i tiden trodde man inte att det var möjligt att flyga heller... :rolleyes:

Det går säkert, de däringa hackarna är duktiga. Bäst att passa sig. :)

hållundan skrev:
Vilken tråd har du lånat?

Bra med info iofs. Har det som rutin att aldrig öppna bifogade filer... Som jag inte vet vad det är givetvis...

Nja "lånar tråden" vart ju fel... men men.. ni fattar...

Tror inte heller att detta är något annat än bs...
Tänkte mest att det skulle vara förbaskat tråkigt om det skulle vara sant...
För det mesta så brukar jag bara klicka bort skräpet....

Jäpp den är känd sedan 2003... Inga kända/anmälda skador på HD..men läs nedan iaf.
Enligt Trend...

Matrix French Email Hoax

Type: Malware Related

Description:

This hoax message, which is in French, warns of a destructive virus that may arrive via email. It advises users not to open an attachment with the file name, Welcome to the matrix.pps.

It also claims that prominent establishments have released notices regarding the said virus. It then urges readers to forward the warning message to all their acquaintances.

There is no such highly damaging virus circulating as of this writing however. It is still possible, though, that there is a malware using a similar file name as mentioned. Users are therefore warned not to open attachments without first scanning the file.

This is an email hoax. Trend Micro recommends that customers delete emails similar to this.

SENSEI skrev:
Tänkte mest att det skulle vara förbaskat tråkigt om det skulle vara sant...
För det mesta så brukar jag bara klicka bort skräpet....

Iofs skadar inte om det nu skulle vara sant!

Eureka skrev:
Virus vad är det ?
Tur man inte behöver dessa problem med Mac OS X :arsele

När jag för länge sedan pluggade på universitet så fick jag förklaringen till varför mac har ett handtag på ovansidan.

På nollningen så hade nämligen de en tävling.

Ca 5 meter bort hade det lagts ut ett tangentbord. Sen gälde det med ett bastant tag i handtaget att "kasta fruktlådan" så nära tangentbordet som möjligt.
Det var det bästa användningen jag sett av en mac...

Ps För våra läsare från skövde: Fruktlåda = mac. :7peta :7peta :7peta

Definitionen av Virus?. Något som sprider sig till så många som möjligt, skadligt eller ej. I detta fall är den där varningstexten ett virus som sprids ........ :näsblod

Får något skumt jäffla mail till min hotmail, från "mail delivery service" det står såhär: - These recipients of your message have been processed by the mail server:
u19218101@m1.192.telia.com; Failed; 5.4.3 (routing server failure)

Samt att jag får en fil som jag inte vågar öppna.

Får ett sånt mail varje dag sen typ 3 veckor tillbaka.

FUBAR skrev:
Får något skumt jäffla mail till min hotmail, från "mail delivery service" det står såhär: - These recipients of your message have been processed by the mail server:
u19218101@m1.192.telia.com; Failed; 5.4.3 (routing server failure)

Samt att jag får en fil som jag inte vågar öppna.

Får ett sånt mail varje dag sen typ 3 veckor tillbaka.
Det är ett meddelande från mailservern att ett mail inte kom fram av någon anledning, förmodligen för att det innehöll virus.

För att vara helt säker bör vi även skapa tio trådar på SH som varnar för det här.

Typ...

Är det verkligen någon öht som öppnar ett mail från en okänd person eller från en kompis som har en rubrik som t.ex. ser ut som "Büy V1agrá Chaèp!" ? Förmodlingen samma person som klickar på länken "UNLIMITED FREE PR0N MOVIES".

morlock skrev:
Det är ett meddelande från mailservern att ett mail inte kom fram av någon anledning, förmodligen för att det innehöll virus.
Men borde det inte bara komma ett då, jag har säkert fått 7 st bara idag :confused:

Du har skickat ett mail till någon vars server inte kan ta emot det. Telia informerar dig om att ditt mail inte går att leverera.

Dom försöker ett tag, därav de många fel-mailen, sen skiter dom i det och dina fel-mail slutar komma.

Filen innehåller lite info, du kan högerklicka -> öppna med -> notepad, om du är intresserad av att läsa mer :)

TILL NÖRD SENSEI

Om du inte kan se skillnad på en låda med frukt och världens mest sålda datormodell "Macintosh" så säger väl det mer om dig än om datorn :arsele

Om du följer med lite i utveckling så vet du att Apple är bland de största och hetaste företagen just nu i datorbranschen!
Apple är det enda företaget idag som går med vinst "stor vinst" förutom Dell.

http://www.motif.se/macmini/IMG_1913-1.jpg

Last edited:
SSB skrev:
Du har skickat ett mail till någon vars server inte kan ta emot det. Telia informerar dig om att ditt mail inte går att leverera.

Dom försöker ett tag, därav de många fel-mailen, sen skiter dom i det och dina fel-mail slutar komma.

Filen innehåller lite info, du kan högerklicka -> öppna med -> notepad, om du är intresserad av att läsa mer :)
Ok, får hoppas att dom ger sig bara...

På mitt förra jobb var det en tjej som skickade virusvarningar tokofta. Höll alltid på att dö av skratt varje gång det kom en ny varning. Ofta var det via väl insatt källa, t.ex. pojkvännens kompis som var "bra på data"... Hahaha! Till slut var en kille tvungen att tipsa henne om att hon kunde lägga ner.

hehe dom flesta problem är ur världen när windows är ur datorn :)
Hurra för Linux :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...