Lånar du ut din hoj

Multipoll

• Antal röstningar
    0
Tom skrev:
Jag tror dessutom angående undersökningen att ett antal av de dödsolyckor som sker sker med hojar som är "lånade av pappa". En skenförsäkrad hoj är också lånad i statistiken.
Huvudet på spiken Tom :tummenupp

OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag lånar ut min hoj till dig, om du:
Är en kompis till mig
Jag litar på dig och vet hur du kör
Fattar att den är halvförsäkrad och att det blir dyrt om du klotar
Inte kör på bakhjulet

Farsan, arbetskamrater och annat löst folk göra sig icke besvär
Kör din farsa på bakhjulet :yoparty

GSXR1100R skrev:
Det tackar vi för, alltid kul att testa andras hojar, din Ärretta va nice att prova på bana, lättkörd och ändå brutal.

Din blivande hoj törs jag knappt titta på, men får man chansen så kanske man kan puttra runt några långsamma varv på Knudan med den... dock kan det kosta :gnissla

Glömde nämna att jag inte längre lånar ut till GSXR1100R eftersom hojen sotar igen då...

:hihi

Ja, jag lånar förmodligen ut min hoj till en kompis om han har A-kort.
MEN skulle det komma en lag mot det så skulle förmodligen tillfällena då jag lånar ut hojen minska...

Jag har ingen hoj att låna ut :(

Jag lånade en Blade hela säsongen -04 (TACK) :Bugar , så när jag köper en hoj så är det väl bara att bjud igen.

Det gäller ju bara att betala för sig om nått händer :huvet

oscar skrev:
Glömde nämna att jag inte längre lånar ut till GSXR1100R eftersom hojen sotar igen då...

:hihi
Låna inte ut din bil till Oscar, han knölar in fälgarna dirreckt :mad:

GSXR1100R skrev:
Hehehe nu ska jag berätta om Mr Blind & Gayyyyger, dom fulingarna sa att jag kunde låna någon av deras hojar, sen berättade dom att hojen va din och du inte ens va där, men jag kör ju nästan lika sakta som dig men till skillnad från dig höll jag mig på hjulen, du får gärna prova min Kawwa i sommar :D

Sicka elakingar !

men visst - jag e ju oftast den som klotar mest.... har ju köpt ny hoj nu i helgen o har väl inte råd att klota den....

GSXR1100R skrev:
Det gör lika ont att köra omkull oavsett kubik och hästkrafter.

Vilket får mig att tänka på "customskyddskläder".

Många som kör customhojar har enklare skyddskläder på sig.
Trillar de på någon customasfalt om oturen är framme? :va

Jag lånar gärna ut min hoj pga att jag inte har så stora problem med om den går omkull... Tveksamt om jag skulle låna ut till alla ifall jag körde en custom eller liknande.

Jag lånar gärna hojjar också, dock tar jag aldrig dessa till samma gräns som min egen. Lånar jag en hoj så testar jag den ordentligt, dvs inte några fjuttiga två varv utan snarare ett tiotal så man får känna på grejjerna ;)

Angående i trafiken så lånar jag bara ut till de jag vet kan köra, och följer gärna med också.

Gustav1 skrev:

Eller så poserkör de för det mesta och klär sig efter olycksstatistik; dvs lätt. +det gör inte SÅ ont att ramla i 30 km/h :fakta :tummenupp

Gustav1 skrev:

Ryggskydd då, hur många customåkare har det, borde sys in i lädervästen :mad:

OLJEKYLD GSXR skrev:
Är en kompis till mig
Inte kör på bakhjulet

Jag funkar på precis samma sätt. Tycker inte att det finns någon principiell anledning att inte låna ut hojen. Tror att olyckorna/dödsstatistiken där bara 55% äger hojen inte är "lånar av kompisen för att provköra en annan hoj" eller "provtur" etc. Jag har iaf inte läst/hört om någon där det har hänt, det skulle säkert ordas en del om, då den som lånat ut säkert i så fall fått ångest efteråt etc.

Känns som att det är stulna/skenförsäkrade hojar det handlar om, förmodligen mest/flest skenförsäkrade.

/J

Jag lånar absolut ut hojen till goda vänner som också är hojåkare. Man måste ju bytlånas ibland :)

Utlåning

Klart man lånar ut hojen till en person som man vet vårdar den med omtanke. Har lånat ut den vid ett flertal tillfällen till samma person.

Tar för givet att han står för kostnaderna ifall det skulle bli en insident.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Är en kompis till mig
Inte kör på bakhjulet

haha, klart genomtänkt, skitbra!!

Jag lånar ut hojjen med parollen, you brake it, you bought it, alltså bromsar du får du köpa den :tungan

Jag lånar gärna ut min hoj till folk jag känner. Själv tyckerjag att det är kul att få testa andra modeller men jag är skitnervis varje gång jag provkör någon annans hoj.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman