Låna verktyg till låslänken!?

• Thread starter Thread starter Linkan_85
  • Start date Start date

Linkan_85

Guest
Hej!

Är det någon i sthlm som har ett verktyg att ta bort kedjelåset, som jag skulle kunna få låna någon timme?
Vore jätte tacksam om nån har det. Jag kommer givitvis själv o hämtar o lämnar det.
Är akut behov då mitt kugghjul är helt trasigt...:huvet
Skicka gärna ett pm eller sms till 0762653396

Men det är inte den jag menar som ser ut som ett U och sitter utanpå. jag menar själva länken som har 2 st "ben" lr va man ska säga.... asså den som håller ihop länken.

Jag vet att det finns till cykel kedjor och en sån har jag, men inte till en så stor kedja....

Men det är inte den jag menar som ser ut som ett U och sitter utanpå. jag menar själva länken som har 2 st "ben" lr va man ska säga.... asså den som håller ihop länken.

Jag vet att det finns till cykel kedjor och en sån har jag, men inte till en så stor kedja....

Knacka med ett don? Polygrip? Brukar ju inte sitta så hårt..?

Finns billiga o köpa på Ava!!

Även den dyra varianten finns om du känner dig rik = löver 1000:-

Använd en vinkelslip och köp ett nytt nitlås istället. Låset du har är skitdåligt och ska på sin höjd användas på mopeder. Det är tråkigt att tappa kedjan när det går fort speciellt när den slår sönder motorn.

Jag ska byta både kedja o kugg. men hur vet du att mitt lås är dåligt? Hur kommer du fram till det?
Det som gjorde att kuggen gick var troligtvis pga att jag spänt kejdan för hårt.

Använd en vinkelslip och köp ett nytt nitlås istället. Låset du har är skitdåligt och ska på sin höjd användas på mopeder. Det är tråkigt att tappa kedjan när det går fort speciellt när den slår sönder motorn.

Jag ska byta både kedja o kugg. men hur vet du att mitt lås är dåligt? Hur kommer du fram till det?
Det som gjorde att kuggen gick var troligtvis pga att jag spänt kejdan för hårt.

Antagligen för att du använder clipslås på kedjan och inte nitat lås.
Kan väl säga att jag aldrig kommer köra med clipslås. Tappade kedjan efter rakan på Anderstorp pga av att låset sa upp sig. Var ett par spännande sekunder där :gnissla

Men saken är den att kedjan aldrig gått av lr något, utan kuggen har gått sönder. Och vad har det med clipslåset o göra?:va

Antagligen för att du använder clipslås på kedjan och inte nitat lås.
Kan väl säga att jag aldrig kommer köra med clipslås. Tappade kedjan efter rakan på Anderstorp pga av att låset sa upp sig. Var ett par spännande sekunder där :gnissla

Saken är väl den att om kedjan varit så hårt spännd att den slutligen fått dreven att haverera , Då är kedjan med största sannolikhet slut (då även låset)

Tänker du byta hela drivpaketet?? I så fall som tidigare nämts kapa kedjan med vinkelslipen ( enklast)

Gissar att dom tycker du borde byta kedjan samtidigt som du byter drev då risken är stor att kedjan skadats.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...