Låna verktyg för att nita en EK-kedja

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Låna verktyg eller få hjälp att nita en EK-kedja

Som rubriken lyder...

Någon som har ett verktyg som kan nita en EK-kedja och som har tid att hjälpa mig med det idag?
Betalar självklart för hjälpen om så önskas.

Kan komma dit med hojen och den nya kedjan, så går lätt och snabbt.

Last edited:
Följ Killerwhale´s råd!

Fungerar det inte med dessa? :va

Bifogat

• 180px-Duebelaufrecht.jpg
    180px-Duebelaufrecht.jpg
    30.3 KB · Visningar: 200
Var det du som var inne hos Kennets och lånade ett nu i veckan?

Nej, inte fått löst min kedja ännu

Någon som kan hjälpa till, betalar bra för att få det här löst, riktigt...

Men lös det enkelt. Tag en svetstång, ett mothåll (2tum4 mot väggen t.ex), en hammare och en könare. Dräm till ordentligt och se till att det viker sig utåt. Eller?:tummenupp

Fick precis svar från tillverkaren att det är skitsnack att det krävs speciella verktyg att bryta och nita denna kedjan så är det någon som har tid att bryta och nita en kedja imorgon?

Eller kan låna ut ett verktyg i ett par timmar

Fick precis svar från tillverkaren att det är skitsnack att det krävs speciella verktyg att bryta och nita denna kedjan så är det någon som har tid att bryta och nita en kedja imorgon?

Eller kan låna ut ett verktyg i ett par timmar

Åk till närmaste mc-verkstad och frågaom dom har lust att göra det eller om du kan låna verktyget och göra det på parkeringen, det brukar jag göra och det har aldrig varit något gnäll. Självklart bidrar man till deras kaffekassa med en hundring eller så.

Nu är det äntligen löst i alla fall :)

Är ju semestertider så inte direkt många MC affärer som ens svarar i telefon (vilket kan störa mig till förbannelse - det finns TELEFONSVARARE) så man sitter och ringer och ringer och ringer.

Men fick tag på Din MC vilket var tur, för de var strålande trevliga och tillmötesgående och sa att det bara var att komma förbi så skulle de fixa detta. Nu med ny, guldglänsande kedja, på hojen och kan köra igen, så är jag mycket nöjd med det beslutet. Fick bra bemötande och services så det blir fler besök där för min del i alla fall.

Nu är det äntligen löst i alla fall :)

Är ju semestertider så inte direkt många MC affärer som ens svarar i telefon (vilket kan störa mig till förbannelse - det finns TELEFONSVARARE) så man sitter och ringer och ringer och ringer.

Men fick tag på Din MC vilket var tur, för de var strålande trevliga och tillmötesgående och sa att det bara var att komma förbi så skulle de fixa detta. Nu med ny, guldglänsande kedja, på hojen och kan köra igen, så är jag mycket nöjd med det beslutet. Fick bra bemötande och services så det blir fler besök där för min del i alla fall.

Din MC....är det Suzuki gubbsen borta vid Biltema??

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman