Låna snöskoter.

RX1orna är inget att skjutsa på. Köp dig en RS Venture istället. Den går nästan lika bra och är finfin att både leka med och skjutsa på. Är det för lite ork med 120 hästar så köper man en turbosats.

Om man nu skulle ta en analogi..skjutsa på en RX1..är det som att skjutsa på en Gixxer eller 1098 ? Funkar det kasst eller inte alls ? Det finns en del Venture och jag hyrde en sådan i vintras. Det är ändå rätt bra knuff i den och plats för lite rygga och kanske snowboard om man skulle använda den för att ta sig till backen...Kanske tål att tänka på !

Last edited:
Det fungerar men varesig fjädring eller dynan är gjord för två personer.

Ska nog ta en titt på en Venture. Farsan bor där uppe i mitt hus stor del av året och han börjar bli till åren så han skulle kunna köra den också.

Vet du hur försäkringar ser ut på skotrar ?

Ska nog ta en titt på en Venture. Farsan bor där uppe i mitt hus stor del av året och han börjar bli till åren så han skulle kunna köra den också.

Vet du hur försäkringar ser ut på skotrar ?

Om jag inte missminner mig så kostar en RX1 5k per år och en RSV 3k (hos länsförsäkringar)

Man skall iaf ha folksam. De är dyrare men man kan ställa av och på dem som man vill vilket i ditt fall torde bli mycket billigare.

Om jag inte missminner mig så kostar en RX1 5k per år och en RSV 3k (hos länsförsäkringar)

Man skall iaf ha folksam. De är dyrare men man kan ställa av och på dem som man vill vilket i ditt fall torde bli mycket billigare.

Jättebra ! Tack för tipsen, jag har noll koll på skotrar, körde 4-5 ggr bara så det uppskattas verkligen.

En sista fråga...när man tittar på milen, är det ung som på en hoj slitagemässigt ?

Jättebra ! Tack för tipsen, jag har noll koll på skotrar, körde 4-5 ggr bara så det uppskattas verkligen.

En sista fråga...när man tittar på milen, är det ung som på en hoj slitagemässigt ?

Nuförtiden så är det inte så viktigt. Men jag skulle inte köpa något som gått över 1000 mil. Det som slits är boggien. Den behöver bytas slides och bussningar på/i. Det kostar kanske inte mer än någon tusenlapp.

Sen när de gått över 1000 mil bör man nog se över dämpare och grejer. Det kostar lite mer.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing