Låna motorcykel av VV?

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
En kompis som också ska ta mc-kort sa att man kunde låna/hyra motorcykel av vägverket när man skulle köra upp. Kan man göra det?

iceaway skrev:
En kompis som också ska ta mc-kort sa att man kunde låna/hyra motorcykel av vägverket när man skulle köra upp. Kan man göra det?

Det svarar nog vägverket på. Vill du ha tel.nr kolal gulasidorna...

iceaway skrev:

Nej, bara bil. Dock bara 99.999 % säker.

För en tusing får du låna av trafikskolan, eller hyra kanske är en bättre benämning... iofs kanske trafikskolan isig vill att du kört med dem tidigare. :va

Tip of the day:

Ring runt till lite trafiskolor och säg att det är en stundande uppkörning pågång. Du behöver en hoj, och frågar om du får hyra en av dom.
Var noga med ordvalet, "låna kommer man inte lika långt med... :tungan

I vissa fall kan det vara bra att ta någon lektion i samma veva, en genomgång på manöverproven te.x.

Det fungerar!

Jag hyrde båge av en körskola i västerås på grund av att väntetiden var superlång på uppkörning här(Örebro). Men när jag ringde runt så sa dom flesta körskolorna nej om man inte redan var elev. Dock hittade jag till slut en körskola som hyrde ut om jag tog en dubbellektion innan(vilket var bra eftersom jag inte kört hojjen förut). Blev en dyr uppkörning, men eftersom jag klarade den så var den värd varje krona:)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park