Låna/Hyra org ljud dämpare till reg besiktning Ducati monster 696???

Chrippo

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
Ducati Monster 696+
Tjena,

Jag har importerat en ducati monster 696 -08 och skeppade hem orginal systemet via Royal Mail vilket var ett misstag, de sumpade bort paketet. Så nu står jag har här utan orginal piper som jag behöver för att reg besiktiga duccen.

Min fråga lyder alltså om det finns en vänlig själ som kan tänka sig låna ut mot en peng sina orginal pipor så jag kan typ regga min cykel?

Svar är tacksamt så snart som möjligt.

Mvh Christofer

Från stockholms området eller nånstans påväg till västerås där jag ska besiktiga den!

Det kanske inte går på registeringsbesiktning, men
annars tryck in en laddning diskbollar (från ICA, Willys, Konsum?) i sliponet och säkra med två skruv i kors på utloppet.
Träffade på besiktning en HD-ägare och förvånade mig över hur tyst hans hoj var.
"Den här ljuddämparen är enbart för besiktning. Hojen gör inte mer än 80 knyck
så tät är den. Men det är inget som märks vid besiktningen."

Vet inte om mina till min 1100 passar men annars har jag db killers till termi system också, kan det vara något?
:krama

Tror endast original funkar när det gäller en reg bes.......
Åkte ju på en flygande bes med min 696a för 2 år sen. Hade Termisar på då. Då åkte jag på en reg bes, o då va det orig dämpare som gäller om hojen är helfordonsgodkänd. Gäller säkert import också.

Tack för idéer o tips. Men jag prövade "svinto" metoden, vilket var väldig effektivt men tyvärr måste det vara original utförande vid reg bes, som nämndes i tråden.

@Ekollon, ja det vore trevligt. AVA MC säger att det borde gå med dina rör från 1100, om det är samma konstruktion som på 696 dvs att rören går på var sin sida om bakhjulet. PM mig för kontakt info!

@Ekollon, ja det vore trevligt. AVA MC säger att det borde gå med dina rör från 1100, om det är samma konstruktion som på 696 dvs att rören går på var sin sida om bakhjulet. PM mig för kontakt info!

Klicka på knappen "Svara med citat" Istället för att skriva @"namnet". Tror inte @funkar här på forumet :musik

Jag har ett liknande läge, dock en "vanlig" besiktning. Får man en tvåa på besiktningen om dB:t är för högt? :confused:

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP