Låna/hyra hoj

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Tjena...

Problem vet ni. Idiotiskt men sant, skall man köra upp för bil så har vv bil till utlåning. Skall man köra upp för MC så får man ha hoj själv...

Jag har bilkort, klarat teorin för hoj... MEN, jag har ingen hoj, eller någon som jag kör med.

Uppkörning nu den 27:e i Uddevalla.

Det jag behöver är en vänlig själ med hoj som klassar in i Tung-kategorin, som är villig att köra lite konbana med mig (säg 2x2 timmar) och som sedan vill låna ut den för själva uppkörningen.

Naturligtvis skjuter jag till en slant som tack för hjälpen. (körskolorna har inga tider, annars hade jag gått den vägen)

Väldigt tacksam för seriösa svar.

53 pers som kollat tråden, inga svar. :(

Jag är helt desperat och vet inte vad jag skall göra... Det är nu eller aldrig känns det som. Tar jag inte kortet nu så blir det i alla fall inte innan nästa sommar och hur kul är det!?

Jag är allt annat än grön på MC, därför har jag inte brytt mig om att övningsköra nu. Prioriterat jobbet istället så man kanske kan ta sig råd att köpa hoj när kortet kommit...

Någon med en bra köra-upp hoj måste det ju finnas här på forumet.

Faster skrev:
2235410 53 pers som kollat tråden, inga svar. :(

Om man välter hojen vid bromsprovet så får man hyftsat med skador på hojen. Försäkringen täcker inte det eftersom det är uppkörning. Mycket vanligt att Man voltar hojen, inte minst som privatist tyvärr...
Kan vara en förklaring till det ljumma intresset.
:confused:

Hur mycket pengar pratar vi om? Med tanke på att folk ev måste ta ledigt från jobb? Jag bor inte allt för långt från uddevalla, men det blir svårt med tanke på att jag jobbar då.

Uppkörningen är 08:15 Träna konbana gör man när det passar hojägaren såklart.

Volta hojen i bromsprovet är ingen risk. Vad gäller försäkringen så kan jag inte dom bitarna, men jag får köra hoj på uppkörningen så med eventuell självrisk betalad så borde inte f-bolaget kunna säga nej till ersättning. (tycker man)

Ersättning till hojägaren får diskuteras. 0708-340799 Bara ring om det finns intresse (Fred Sundström heter jag, men det står ju på hitta.se tror jag)

:banana snälla

Nu har jag förhoppningsvis fixat en körskolelärare som gör konbanan klockren åt mig, det betyder att jag bara behöver låna/hyra hoj över uppkörningstiden.

Men, sitter fortfarande på pottkanten...

Ring olika hyrfirmor och hör om dom har hojar. Här i Sthlm så har bla Mabi just hojar och även vissa anpassade för övningskörning. Kolla annars med nån snäll körskola och se om du får hyra hoj där.

Jag har kollat... Finns en firma i GBG som hyr ut. Kostar dock massor med pengar. Inte riktigt i min budget tyvärr. Körskolor och MC-handlare har jag snackat med så det blöder ur öronen.

En riktig nöt tyvärr... Skit att vi lever i ett 4-hjuls kvoterat samhälle. VV borde fan kunna stå med cykel. :mad:

Lyft nr. 30057498294

Sista försöket...

Jag vet att det körs massa hoj i Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla. Någon vänlig själ måste det ju finnas tycker man.

Det är ju inte så att jag tänker dra med hojen. Har till och med lämnat ut mitt telefonnummer i tråden. :huvet

Mvh: Fred

Måste ju finnas massor med hojåkare där. Jag bor för långt bort plus att jag är utan hoj i 4 v, annars hade du fått låna min en timme........

hyra mc

Faster skrev:
2238407 Lyft nr. 30057498294

Sista försöket...

Jag vet att det körs massa hoj i Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla. Någon vänlig själ måste det ju finnas tycker man.

Det är ju inte så att jag tänker dra med hojen. Har till och med lämnat ut mitt telefonnummer i tråden. :huvet

Mvh: Fred

Sweden Motorshop i GBG hyr ut mc (i alla fall under helger ) för 500 kr/dygn.

Jag hoppas detta slutar bra för dig, men är inte så förvånad att folk drar sig för att låna ut sina hojar till någon de inte känner.

Förutom allt krångel så är det riskmomentet vid eventuella omkullkörningar. Man är helt enkelt rädd om sin cykel, inget ont om dig, men du är en främlig på ett forum.

Det blir ju även väldigt opraktiskt, hur hade du tänkt dig låna hojen? Komma förbi och få nycklarna och bara dra iväg? Du har ju inte körkort! Att förvänta sig att någon ska ta ledigt från jobb för att hänga med under uppkörningen är helt orimligt.

Hoppas du inte tar detta personligt, men det är helt enkelt svårt att låna hojar av folk man inte känner.

Lycka till!
/Thelinski

Boka en hoj i göteborg kör ner måndag kväll och hyr mitt mc släp ta med hojen upp kör upp kör ner hojen med släpet på.

Sedan kan du köpa min hoj så kan jag köpa en banhoj=)

Paketlösning värre.

Klart att jag inser problematiken med detta. Självklart är tanken att ta hojen på släp om inte ägaren vill/kan följa med. Någon form av dokument ang utlåningen borde också kunna upprättas som är juridiskt hållbart.

Typ :confused:

paketlösningen är bra, problemet är dock att jag inte själv kan hyra, saknar MC-kort vet ni...

Tror risken är betydligt mindre att någon skulle hyra en hoj till en främling på ett forum än att låna ut sin egen för en dokumenterad händelse (som min uppkörning) dessutom låter sig svenska körkort (som jag innehar) fotostatkopieras så att ägaren har ett gott bevis på vem jag egentligen är.
:argpådato

Ja, ja, fortsätt hjälpa mig om ni kan. Allt är välkommet.

Thelinski skrev:
2238437 Jag hoppas detta slutar bra för dig, men är inte så förvånad att folk drar sig för att låna ut sina hojar till någon de inte känner.

Förutom allt krångel så är det riskmomentet vid eventuella omkullkörningar. Man är helt enkelt rädd om sin cykel, inget ont om dig, men du är en främlig på ett forum.

Det blir ju även väldigt opraktiskt, hur hade du tänkt dig låna hojen? Komma förbi och få nycklarna och bara dra iväg? Du har ju inte körkort! Att förvänta sig att någon ska ta ledigt från jobb för att hänga med under uppkörningen är helt orimligt.

Hoppas du inte tar detta personligt, men det är helt enkelt svårt att låna hojar av folk man inte känner.

Lycka till!
/Thelinski

Peter_E skrev:
2238433 Sweden Motorshop i GBG hyr ut mc (i alla fall under helger ) för 500 kr/dygn.

Jag har mailat dem nu, får se vad som händer... Känns verkligen som att man sitter med skägget i brevlådan.

Blir mer och mer desperat för varje dag som går.

Jag har tillgång till R1, men ägaren och andra säger att det är 'omöjligt' att köra upp på sporthoj. Löser sig inget annat så skall jag fan vara den första som klarar det eldprovet. :gnissla

Mer hjälp tack...

Det är ju krypbanan som är svår med en R1:a, men jag har hört att de kan godkänna en även fast man hamnar utanför begränsningslinjerna då man kör upp med en hoj som har dålig svängradie..

Låter konstigt... Men så kanske det är. Det verkar ju inte finnas några gobitar i den här regionen av landet så det blir väl att frakta hit R1:a från Borås eller Karlskrona (där polarna bor).

Känns dåligt att så få är villiga att hjälpa. Har man hoj som passar kan man väl i alla fall slå en signal, träffas och snacka lite skit. Får hojägaren inget bra intryck så köper jag det, eller så kanske man både har sig en hoj till uppkörningen och en ny trevlig bekantskap...

decube skrev:
2242192 Det är ju krypbanan som är svår med en R1:a, men jag har hört att de kan godkänna en även fast man hamnar utanför begränsningslinjerna då man kör upp med en hoj som har dålig svängradie..

polaren lånade en båge på Bike i trollhättan för några år sen för just en uppkörning, han hade iofs precis köpt en båge där (600) så det var ju ett positivt läge eller vad vi skall kalla det...

Fast du borde redan ha kollat med dem ?
Jag hade nog åkt dit o visat upp mig och pratat med dem lite ändå..

Men lycka till,

//M :hoppa

Faster skrev:
2234663 Tjena...

Problem vet ni. Idiotiskt men sant, skall man köra upp för bil så har vv bil till utlåning. Skall man köra upp för MC så får man ha hoj själv...

Jag har bilkort, klarat teorin för hoj... MEN, jag har ingen hoj, eller någon som jag kör med.

Uppkörning nu den 27:e i Uddevalla.

Det jag behöver är en vänlig själ med hoj som klassar in i Tung-kategorin, som är villig att köra lite konbana med mig (säg 2x2 timmar) och som sedan vill låna ut den för själva uppkörningen.

Naturligtvis skjuter jag till en slant som tack för hjälpen. (körskolorna har inga tider, annars hade jag gått den vägen)

Väldigt tacksam för seriösa svar.

Du har dock en bra köra-upp hoj (finns väl iofs varianter på speed 3), sugen på att köra en sväng med mig på trafikövningsplats? Då kanske det känns bra att låna ut den sen för min Uppkörning, vem vet.?!

Har snackat med BIKE i thn... Dem är inte positiva alls tyvärr. :3freak

kwasten skrev:
2242579 polaren lånade en båge på Bike i trollhättan för några år sen för just en uppkörning, han hade iofs precis köpt en båge där (600) så det var ju ett positivt läge eller vad vi skall kalla det...

Fast du borde redan ha kollat med dem ?
Jag hade nog åkt dit o visat upp mig och pratat med dem lite ändå..

Men lycka till,

//M :hoppa

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back