Låna hoj för uppkörning

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tja.

Det är så att det börjar dra ihop sig till mellankort för min del. Och jag planerar att så småning om köpa en husaberg 650 eller ktm 525 = går ej att köra upp på.

Jag var och körde på min körskola idag och pratade med dom om att låna hojen och kör upp som privatist om jag anser att jag är klar innan dom gör det (har tidigare erfarenhet av att dom gärna suger ur lite extra pengar). Det var dom inte speciellt positiva till. Kunde tolkas lite olika det han sa men jag kände att de va inte värt det...

Så därför undrar jag om det är någon vänlig själ där ute som kan låna ut sin hoj till mig. Dels låna den typ en av dagarna helgen innan jag kör upp för att kunna öva ina konbanorna och lite manövrering med just din hoj och såklart på själva uppkörningen.

Om det är en motard skulle det vara super då det är vad jag kan köra... Blev inte riktigt kompis med er6an, självklart det går ju men känns ändå som en motard passa mig bättre.

Vilka motard/offroad hojar är godkända för uppkörning? (effektmässigt och inga anmärkningar om hastighetsbegränsningar och shit i regbeviset).

Hör av er via pm eller i tråden så kan vi tjöta vidare på telefon om det kan bli aktuellt. Betalning kan vi komma överens om privat så att säga.

Ha det gött // Linus

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...