Låna hjälm då man vill provköra MC?

goldfish1977

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2011
Hoj
Ingen än så länge
Hej,

Hur funkar det då man vill provköra en MC som kan vara en kandidat för inköp?

Kan man låna ex. hjälm (jag har resten, men inte hjälm)? Jag funderar på att provköra på antingen Yamaha Center Haninge alt. Ava MC.

Behöver man boka i förväg eller brukar man kunna provköra de MCs som finns på lager? Är det 15 minuter man brukar kunna köra eller?

Hur brukar ni göra när ni ska provköra en MC?

Last edited:
När jag provkörde i måndags blev jag erbjuden att låna all utrustning och de två första hojarna var jag ute med i typ 30 min var och den tredje var nog ute i 45 min. Detta var dock i Bromölla och Kristianstad i Skåne.

dom flesta hojhandlare har endel utrustning att låna ut , kontakta gärna säljaren innan om du vill provköra (baxa fram hojjen som troligen står längst in)

Sist jag prövade en hoj (KTM 990 SMT) så var jag nog ute gott och väl i ca 45-50 min .... den var hemskans rolig :) , säljaren skojjade lite "om du vart borta mer än en timme så hadde jag nog fått ringa snuten" (med ett spår av allvar i rösten :D )

Blidde väll nån halvtimma på en GSX1400 jag prövade

Körde typ 20 min med min gamla VZ1600 innan jag åkte tebax å köpte den

Kingen provkörde jag inte ens :yoparty

Mc-varuhuset är nollor i alla fall, först var alla otrevliga och ville inte ens hälsa. När man fick tag i nån till slut och berättade att man var intresserad av en hoj som de hade i hallen så stod man bara där och typ tittade på den i tystnad.........det kan man inte kalla säljare.
sedan efter jag försökt fråga och prata lite om hojen i fråga med en fåordig säljare undrade jag om provkörning osv.
Hans svar var att jag måste ha all utrustning själv så jag är välkommen när jag fixat det. Är normal lång och normal byggd så inget där att skylla på.

Drog till Honda City i Väsby och köpte en hoj där istället.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing