Lån av MC för uppkörning

Laiq

Medlem
Gick med
25 Mar 2012
Hoj
Yamaha R6 -99
Hejsan,

Tänkte höra om det är någon i karlstad området som vill hyra/låna ut sin MC (Lättkörd) för uppkörning den 7 September, skulle köra upp med körskola men dom vägrar pga att jag inte vill ta två lektioner precis innan uppkörningen.

Tog ca 14 lektioner förra året hos samma körskola samt har en bit över 100mil privat nu.

Har dock en egen MC, men då jag inte klarar att krypköra så jätte bra med den så vill jag helst unvika den i uppkörningen! (Yamaha R6)

Måste va tung MC!

Mvh
Laiq

Ett tips är att bara börja träna med din du har nu ifall du inte hittar någon, du har nästan en månad på dig och övning ger färdighet!

Skaffa kraschpuckar så slipper du oroa dig ifall du tappar den eller dylikt, bara att öva, öva, öva par timmar per dag, om inte annat så lär du bli säkrare på den efteråt även om du hittar en hoj! :):tummenupp

Hej,

Mja jag har övat ganska mycket, men hamnar en liten bit utanför linjen :/

Som jag har fattat det som så är det som riktlinjer för att ha något att gå efter, om du visar att du kan kontrollera ditt fordon och hamnar lite utanför så bör det inte vara något bekymmer.

Men övning ger färdighet, du kan bara bli bättre på att krypköra, inte sämre, innan du vet ordet av det kommer du kunna krypa med fullt styrutslag! ;)

Aha okej, men det är alltså inte så "farligt" att hamna en liten bit utanför dessa "riktlinjer" ?

Jag använder redan fullt styrutslag :P en R6:a har knappt något! Lutar ganska mycket också samt motlut från mitt håll..men otroligt svårt ändå!

Aha okej, men det är alltså inte så "farligt" att hamna en liten bit utanför dessa "riktlinjer" ?

Jag använder redan fullt styrutslag :P en R6:a har knappt något! Lutar ganska mycket också samt motlut från mitt håll..men otroligt svårt ändå!
öva öva men en fråga bara du är nybörjare varför börja med en R6 :confused:

Mja, antar det.

Jag ville börja med en R6a pga att jag gillar hur dom är och ser ut, men hade inte räknat med att köra upp med den då jag vet att det är rätt svårt med en sporthoj.

Och börja inte med att en "nybörjare" inte ska ha en sporthoj..bara irriterande!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla