Lågtrycks R1000 projekt

MangeH skrev:
2660038 Ska du enbart ha den som banhoj?
Annars tycker jag det är lustigt att du "bara" vill ta ut 200 hk. Marklund bygger ju sina med hi/low-switch. Då kan du ju ha den på low när du kör bana och high på gatan.
Vet bara hur jag funkar: Mycket vill ha mer...
Man vänjer sig snabbt!

Tanken var att ta ut 200 riktigt körbara hk men den turbon jag harTD04L-14T klarar upp mot 260 hk i V70 2,5T 210hk std med riktigt bra lågvarvsegenskaper.

Om man nu tänker sig att 200 hk är målet kan ev behålla grundkompet iom att E85 är tänkt, har för närvarande ca 160 på hjulet med std komp.

Har förstått att original spridarna inte räcker för 200 hk med E85 oavstt vilket tryck man använder.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top