Lågkonjuktur.. Dags att sälja?

Kommer du att vara tvungen att sälja din hoj närmaste året?


  • Antal röstningar
    0

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Du glömmer att mullret och vridet du får ur en fet V8 är svårslaget:fakta Det finns inte mycket som är mäktigare än att vrida om nyckeln i tändningslåset och både höra och känna den enorma urkraften vakna till liv... Testosteron personifierat:yoparty

Typ såhär?:tummenupp

[YOUTUBE-ID]f5S1NAMnYKM&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Hehe ungefär sådär, men är inte diablo den som har hayabusa motor och bara ett säte...
sleeper är fräckare :)

Visst förstår jag att man vill ha mycket vrid och fin sång ur motorn men det fixas ju genom att välja rätt motortyp och en bra ljuddämpare. Ja kör stinger (kromrör ist. för ljuddämpare) på bubblan trots att jag knappt hör vad jag tänker i 90. Vrid/effekt är måste ju stå i förhållande till bilens vikt, en lastbil har brutalt vrid men det händer ju ändå inte så mycket när de ska masa sig iväg. Det är ju mycket lättare att fixa bra väghållning på en bil med låg vikt också ;)

Jag tycker å andra sidan också att muskelbilar är råballa men pga ovanstående skäl väljer jag hellre någon annan bil.
 

Mrs Helmut

oj oj oj...
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Karlstad
Hoj
Suzuki gs 500
Eftersom min arbetsgivare inte kommer säga upp mig så behåller man såklart. Vore om jag slutade klara tentorna det skiter sig.

Löve CSN:hihi

Felinloggad // Mr Helmut
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hehe ungefär sådär, men är inte diablo den som har hayabusa motor och bara ett säte...
sleeper är fräckare :)

Visst förstår jag att man vill ha mycket vrid och fin sång ur motorn men det fixas ju genom att välja rätt motortyp och en bra ljuddämpare. Ja kör stinger (kromrör ist. för ljuddämpare) på bubblan trots att jag knappt hör vad jag tänker i 90. Vrid/effekt är måste ju stå i förhållande till bilens vikt, en lastbil har brutalt vrid men det händer ju ändå inte så mycket när de ska masa sig iväg. Det är ju mycket lättare att fixa bra väghållning på en bil med låg vikt också ;)

Jag tycker å andra sidan också att muskelbilar är råballa men pga ovanstående skäl väljer jag hellre någon annan bil.

Jodå, just det. Visserligen, men å andra sidan så är det inte så stor skillnad när det gäller smarts... Man får ändå bara plats en i den lilla skitbilen så det är ingen som märker att det inte är en riktig sleeper utan en diablo:D

Nej, det håller jag inte med om. Finns inte mycket som är töntigare (enligt min mening) än en liten skitbil med pyttemotor som man plockat bort ljuddämparen på... Det blir INTE samma ljud:fakta
Nja, vrid är inte direkt detsamma. Det behöver inte röra på sig fort rakt fram, bra vrid märker du på hur mycket bilen orkar. även om lastbilarna inte är direkt snabba så kan de ju dra sina jävla släp på hur många ton som helst uppför vilken jävla backe som helst... Och det är manligt:fakta :D

Nej, jag tycker att en bil med en liten klen motor ska bete sig som en sådan och hålla tyst medan en stor och rå motor med ett gott ljud redan från början gärna får förses med raka rör så att man får njuta av välljudet och vibrationerna riktigt ordentligt!:yoparty
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Finns inte mycket som är töntigare (enligt min mening) än en liten skitbil med pyttemotor som man plockat bort ljuddämparen på... Det blir INTE samma ljud:fakta
Nej, jag tycker att en bil med en liten klen motor ska bete sig som en sådan och hålla tyst medan en stor och rå motor med ett gott ljud redan från början gärna får förses med raka rör så att man får njuta av välljudet och vibrationerna riktigt ordentligt!:yoparty

Håller med helt och hållet, gäller även för fånig styling... man ska börja i motorn.
Känns som att jag motsäger mig själv lite nu med stingern på bubblan, måste bara nämna att den faktiskt är trimmad också :p ...och sänkt.

... Och det är manligt:fakta :D
Mjaa manligt kanske, men inte så värst sköj...

Tillbaka till topic kanske :rolleyes:

Får man det kämpigt med stålarna i lågkonjuktur får man väl köpa sig en hoj man har råd med, man kan ju inte lägga ner
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Jag behåller nog eller byter upp mig av nån desperat stackare som banken jagar:D
Är skuldfri och har låga fasta kostnader så jag har nog råd att köra även om jag förlorar jobbet:yoparty
 

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki zx10r 04
För mycket optimism här!

Svenska Kronan blir slaktad räkna med dyrare priser på allt som importeras!

:krama
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Håller med helt och hållet, gäller även för fånig styling... man ska börja i motorn.
Känns som att jag motsäger mig själv lite nu med stingern på bubblan, måste bara nämna att den faktiskt är trimmad också :p ...och sänkt.


Mjaa manligt kanske, men inte så värst sköj...

Jamen dåså, då förstår vi varandra:tummenupp

...:hihi

Jo, ganska skoj tycker jag nog att det är... kraft är sköj:yoparty :D
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Man kanske ska sälja ändå. Nästan alla i den här tråden ska ju minsann köpa, så då kanske priset går upp på min båge:hihi
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Har inga planer på att sälja iaf, hoppas jag får behålla jobb så man har råd att ha kvar hojen. Den är visserligen betald men den ska ju försäkras också.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Själv är jag hojlös, och trots att jag har köpesannonser ute lite överallt så är responsen för att sälja låg låg...:va
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag säljer det gamla skrotet billigt och köper nytt svindyrt.

Det kostar att ligga på topp.
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Klart man är optimist!

På mitt jobb har 5-6 pers fått gå, så vi är runt 30 kvar.. Men för oss som har jobb har det ju bara blivit BÄTTRE!!

Min boendekostnad har sjunkit med flera lax i månaden tack vare räntesänkningen, bensinen har blivit billigare, maten likaså, betalar from idag mindre skatt.

Visst, kronans fall kommer påverka priser på importvaror så klart, men hittills har jag bara positiva erfarenheter av "finanskrisen".

Eller vänta.. en dålig sak... En nyproduktion som det skulle vara inflytt på 2010 är uppskjuten pga krisen, det var inte skojs.

Men hojmässigt ska jag nog byta hoj i vår och det påverkas inte märkbart eftersom jag både får mer/mindre både för min hoj och den jag köper.
 

JSH

1-800-P®їŋ©ìp£
Gick med
17 Jan 2008
Ort
018
Hoj
Yamaha & Harley
Varför skulle jag sälja? :confused: Jag kommer ha minst samma lön som förra året, skatten blev nån hundring lägre tom. Soppan kommer bli billigare spås det och i övrigt har jag samma utgifter, sånär som på att jag slutbetalade ett lån förra året, å ska börja tävla i år. Att alla skulle bli så fattiga bara för att det är lågkonjuktur är ju bara ett jävla hittepå från aftonblaskan å sexpressen för att få sälja lösnummer :huvet Det är ju just sånt som förvärrar/skapar lågkonjukturen, när alla tror att dom får lite pengar å slutar konsumera! :fakta

Håller med fullt.
Så länge jag har jobbet kvar ,så blir det mer kvar i plånboken när allt är betalt...
Jag ska handla ,ränta och bensin är ju skitbra just nu:)
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Jobbar som konsult i fordonsindustrin, så visst kan det bli lite svettigt, men inte detta året iaf.

Hojen har jag planerat att behålla oavsett. Kostar inte mycket i varken försäkring eller värdeminskning.
 

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
BMW S1000RR
Även om det är mycket mindre att göra på jobbet vilket kommer leda till mindre lön så är hojen betald med visakortet så det ska nog inte behövas.. Men som sagt man ska aldrig vara för säker
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Tafsar du på tanten blir jag arg,,,, Tafsar du på hojen dödar jag dig..
Räcker det som svar?...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top