Lågflygning (film)

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date
Busiga pojkar...... Svårt att tro att dom får dundra fram så där... Men men... vad gör man inte för lite adrenalin :banana

Leka med Uncle Sams leksaker på det viset! :fatta! Ååå va avundsjuk man blir! Jag skulle kunna tänka mig bomba oskyldiga araber ifall man fick ratta en sån där kärra :D

hmm var det inte franska lr nått.. tycker det liknar mirage plan :va

Jepp, franska, och även jag säger Mirage även om jag inte är så insatt i vad fransmännen kör.

Satan vad skönt det ser ut.

Blanco skrev:
Busiga pojkar...... Svårt att tro att dom får dundra fram så där... Men men... vad gör man inte för lite adrenalin :banana
och hur högt tror du våra svenska AJ37-jockeys flyger? Bästa försvaret mot missiler om zonröret löser på en trädtopp istället för din egen kärra. Då lär man ju träna...

K-Man skrev:
och hur högt tror du våra svenska AJ37-jockeys flyger? Bästa försvaret mot missiler om zonröret löser på en trädtopp istället för din egen kärra. Då lär man ju träna...
Då får man ju hoppas att det inte är några segelbåtsmastar i vägen....

K-Man skrev:

Grymma filmer!
Efter ett antal år inom luftvärnet och ett otal övningar mot svenska flygvapnet kan jag inte mer än intyga att våra piloter flyger oxå sjukt lågt...
De brukar ha nån form av tävling som går ut på att välta våra högantenner (typ 5m hög mast som står jävligt rangligt) när vi strider mot dem i Jokkmokk...
Vet inte om någon lyckats, men det har varit bra nära ett par gånger...
Rätt kul känsla när ett Jas svischar förbi typ 15 m ovanför dig. :yoparty

Blanco skrev:
Svårt att tro att dom får dundra fram så där... Men men... vad gör man inte för lite adrenalin :banana

När min morfar tränar med flygvapnet flyger de på 25 meter i fredstid... så får man det i Sverige, får man nog det i resten av världen oxo :nicka

... för övrigt avser han att sluta då det börjar ploppa upp för många telemaster för snabbt... i många fall finns det inte med på kartor så han tycker att det börjar bli lite farligt. :gnissla

Det finns gott om exempel på flygplan och flygförare ur Svenska flygvapnet som slutat sina dagar mot havsytan. Senast för några år sen(slutet på 90-talet har jag för mig) då två SH37:or från F15 skulle göra en överflygning av ryska robotkryssaren Peter den Store, de dundrade över den på extremt låg höjd och en av dem kraschade mot havsytan då de svängde bort från fartyget.

Den förolyckade flygföraren hade bara nån vecka tidigare varit med i ett dokumentärprogram om Viggen på SVT.

Så nog flyger de jävligt lågt alltid.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...