Lågbygge

bynne

Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Ducce Bastard
Tjenare! Nu har ju den riktiga hojsäsongen börjat. Då man får gossa med hojen och pyssla om den lite.

Jag har funderingar på att bygga ett låg bygge av Tantens SZR.
Va tror Ni? Kan det bli bra? Tipps och åsikter önskas.

Bifogat

• chopper2.JPG
    chopper2.JPG
    138.5 KB · Visningar: 542
Kul med lite respons. Udda? Jajjamen! Det är ju därför som man vill ha lite åsikter:)
Lite större bild.

Bifogat

• chopperbeskuren2.jpg
    chopperbeskuren2.jpg
    139.4 KB · Visningar: 340
Men... :'-(

Nu lågbygge, tidigare var det någon som började göra streetfighter. Varför ge sig på denna nästa unika sporthojsstånka.

Men... :'-(

Nu lågbygge, tidigare var det någon som började göra streetfighter. Varför ge sig på denna nästa unika sporthojsstånka.

"Man tager vad man haver" För att lugna dig lite så förändrar jag inget på orginal prylarna. Kommer att kunna återställas för ev försäljning.

Det suger så i byggtarmen så jag skulle nästan kunna bygga av en moppe just nu:D Ge mig lite mer pepp så kan jag nog inte låta bli att skända hojen. Jag ska ut i garaget imorgon och spana lite. Szr'n är kanske för liten för mig så vi får se hur det blir. Jag ska ju trots allt åka på den.

Jag vill inte verka gnällig, men det ser ut som att någon har fällt ett träd över hojen :ajjabajja
Köp en gammal R1 eller nån annan dussinhoj och bygg om ram mm så du får ett riktigt lågstuk på hela hojen istället :tummenupp

[QUOTEKöp en gammal R1 eller nån annan dussinhoj och bygg om ram mm så du får ett riktigt lågstuk på hela hojen istället :tummenupp[/QUOTE]

Till trådskaparen: ursäkta att jag är offtopic...men det där med R1, det är på G !
/P

Blir det framåtflyttade fotpinnar också? :hihi

Hur kommer den där gaffelvinkeln att fungera? Och hur blir försprånget?

Blir det framåtflyttade fotpinnar också? :hihi

Hur kommer den där gaffelvinkeln att fungera? Och hur blir försprånget?

Framåtflytt ca 20cm. Gaffelvinkeln verkar bli bra ca 140 mm försprång vid grov koll. Strävar efter att den ska bli så körbar som möjligt. Är ju kanon väghållning nu men det blir ju förstås sämre markfrigång.

Bifogat

• chopperbeskuren2 text.jpg
    chopperbeskuren2 text.jpg
    139.9 KB · Visningar: 160
jag gillade inte alls detdär utseendet.. fast det är väl tur att alla tycker olika då antar jag :)

Framåtflytt ca 20cm. Gaffelvinkeln verkar bli bra ca 140 mm försprång vid grov koll. Strävar efter att den ska bli så körbar som möjligt. Är ju kanon väghållning nu men det blir ju förstås sämre markfrigång.

tror att det skulle kunna bli nåt av ditt bygge men försök fylla upp det där utrymmet bakom tanken så att den ser mer solid ut, gillar inte när det är för luftigt. annars kan det bli bra, jobba på:tummenupp

Var ute i garaget och spanade lite. Det verkar som jag måste flytta bak sadeln ca 15-20 cm om jag överhuvudtaget ska få plats på hojen. Vill ju inte sitta som på en minimoto.

Jag ska nog ta en funderare om det inte är bättre att sälja och leta efter ett lämpligare objekt som är något större.

Den som lever får se. Jag brukar ha svårt att släppa taget. Får väl sova på saken.

Har du sett denna???:
48307094.sidepakula.jpg

Inte riktigt samma grej... men nästan!! Kallas bladerod och är byggd på en cbr 900
Länk

Den hojen var cool. Lite udda. Det är ju åt det hållet jag tänkt mig men ev lite lägre ibak. Lite mer lågbygge :)

nej fyy! ärligt talat?? menar du på allvar att du tänker bygga den så där?
smaken är ju som baken, delad men här måste den va rejält jävla kluven!!
ok att det är roligt med nytänk å inte bara köra efter vad alla andra tycker men i min åsikt så blir det där både tråkigare att köra och betydligt fulare!!!

Tycker det ser skitcoolt ut. Våga testa!
du har ju fått bevis på att de kan bli hur bra som helst, bladeroden va assnygg!

Tycker det ser skitcoolt ut. Våga testa!
du har ju fått bevis på att de kan bli hur bra som helst, bladeroden va assnygg!

men bladeroden är inget lågbygge, eller??? de e väl en streetfighter??
bara att han har skitit i att ha en bakända, men den är inte lägre sitthöjd än en vanlig hoj!!! där e skilnaden till att den är grym, och yamahan skulle bli riktigt ful!! enligt mig

Back