Låga mil på importfordon

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Satt och kollade runt lite på Annonsdirekt, Bythjul och Annonsbörsen.
Det är mycket vanligt att tex. importerade bilar och hojar har rullat betydligt mindre än motsvarande svenska fordon.

Ibland verkar det som om tex. våra vänner i Tyskland endast använder sina fordon till hälften av vad Svensken gör.

Har grannländerna en så mycket mer utvecklad kommunaltrafik än Sverige eller bor dom på sin arbetsplats ?

burner skrev:
2067842 Satt och kollade runt lite på Annonsdirekt, Bythjul och Annonsbörsen.
Det är mycket vanligt att tex. importerade bilar och hojar har rullat betydligt mindre än motsvarande svenska fordon.

Ibland verkar det som om tex. våra vänner i Tyskland endast använder sina fordon till hälften av vad Svensken gör.

Har grannländerna en så mycket mer utvecklad kommunaltrafik än Sverige eller bor dom på sin arbetsplats ?

Dom tjänar så mycket mer än oss här så dom har väl minst 5 hojar osv. i garaget...svårt hinna med att få massa mil på alla då... Eller propeller?

Jag skulle gissa på att de som importerar söker efter de bilar&hojar som inte har rullat så långt för att de är lättare att sälja i landet man importerar till..

Är ju inte så många som är intresserad av en gammal volvo v70 med 500000km på mätaren så.. Varför bry sig att importera en sån?

zoddri skrev:
2067966 Jag skulle gissa på att de som importerar söker efter de bilar&hojar som inte har rullat så långt för att de är lättare att sälja i landet man importerar till..

Är ju inte så många som är intresserad av en gammal volvo v70 med 500000km på mätaren så.. Varför bry sig att importera en sån?

Så är det inte ofta kan jag meddela. Det är just dessa bilar som eftersöks då de är billiga i inköp. Därefter så är det lika vanligt att de putsas upp för att se ut som de har gått 12 000mil (som verkar vara standard) och därefter skruvas mätaren.
Och visst, ni kan skrika och gapa hur mycket ni vill om att det inte alls är så och det är inte ALLTID så men jag vågar påstå att det förekommer i ca 80% av fallen.
Bara fullständig dokumentation som hjälper något så när när man ska köpa import.
Åk till "Bromsplans bil" tex i Örebro och kika på deras bilar och be om att få se fullständig dokumentation och be om en garanti ifall det skulle visa sig vara skruvad mätare. Åk därifrån utan detta sedan :näsblod

Ska ni köpa importerat så kolla upp det jävligt noga, och har ni ingen koll på hur en bil fungerar så ge fan i det och köp svensksåld eller importera själv. Hos seriösa handlare i tyskland vill säga, det är mycket oseriöst där också.

Edit/ nu är ni iofs ironiska och skrattar på min bekostnad men det kanske finns någon som inte är så insatt i det hela som inte förstår det ironiska...

Visst är det så....

Och visst är det konstigt att folk som köper en motard alltid säljer den efter att dom har kört 50-100 mil, för inte är det väl så att den där randen på styret är efter monteringen av en cykeldator?

50-100mil körde jag med hojen INNAN jag köpte den
Sen blev det ytterligare lika mycket första helgen...

Normalt sett har en tysk bil gått ca 2-3 gånger så lång än en likvärdig bil i Sverige av samma årsmodell.

Bilarna körs betydligt längre sträckor dagligen i Tyskland.

Dee_cati skrev:
2067984 Åk till "Bromsplans bil" tex i Örebro och kika på deras bilar och be om att få se fullständig dokumentation och be om en garanti ifall det skulle visa sig vara skruvad mätare. Åk därifrån utan detta sedan :näsblod

fifan, de köpte jag nästan en bil av en gång, fick en dålig magkänsla så jag la ner affären och drog därifrån. Skönt att instinkterna fungerar ibland.

Jag har en Audi A3:a som jag köpte i Tyskland. Den är det full dokumentation på o jag tvivlar på att den ende ägaren innan mig som var över 60 år skulle ha fifflat med mätaren. Alla dokument är korrekt ifyllda och dokumenterade på Audi i Tyskland. Tom när jag lämnade in den på service här i Sthlm så kunde dom gå in i dom tyska databaserna och kolla upp bilen och se vad som hade gjorts på den.

O vad är det som säger att bilar i Sverige inte skulle vara skruvade? För 1000 kr kan du få din bil skruvad på ett företag i Sthlm bla. Vill man mygla så skruvar man väl tillbaka den innan man åker in på besiktning och HUR ska du då se/veta om den är skruvad?

Man får helt enkelt titta igenom en bil ordentligt, oavsett om det är en bil som bara är 2 år gammal eller 8 år gammal.

Är man osäker så köp en helt ny bil istället.

Det måste väl finnas fler bilar än BMW som man kan få kontrollerade på märkesverkstad.
I BMWs dator kan man se vad bilen gått oavsett mätarställningen om jag fattat det hela rätt... fast det krävs kanske bara mediokra kunskaper i datahacking för att ändra det med?
//Tobbe

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...